بازسازی یک فیلم کلاسیک ترسناک

وان چندی پیش فیلم ابرقهرمانی «آکوامن و پادشاهی گمشده» را ساخت تا به نوعی به ریشه خود در ژانر ترسناک بازگردد. وی قرار است تهیه‌کننده فیلم جدید هم باشد.

جک آرنولد که بسیاری از فیلم‌های کلاسیک علمی تخیلی دهه ۱۹۵۰را کارگردانی کرد، کارگردانی «موجودی از باتلاق سیاه» را بر عهده داشت.

این فیلم سیاه و سفید که به صورت ۳بعدی ساخته شد بسیار پرطرفدار بود و با تمرکز بر یک هیولای انسان‌نمای ماقبل تاریخ آبزی ساخته شد که گروهی از دانشمندان تلاش دارند روی آن مطالعه کنند. این فیلم که ترس، تراژدی و ژانر رمانتیک را با هم ترکیب می‌کرد، از آخرین فیلم‌های هیولایی یونیورسال در آن دوره بود.

پیش از این هالیوود در دهه ۱۹۸۰ به این سوژه توجه نشان داد و جان لندیس تلاش کرد نسخه‌ای دیگر از این فیلم را تولید کند و جان کارپنتر و حتی ایوان رایتمن در دهه ۱۹۹۰ کمی کار را جلو بردند و گری راس در دهه ۲۰۰۰ قصد داشت راه پدرش را دنبال کند و آرتور ای. راس هم فیلم‌نامه را نوشت و برک آیزنر هم تلاش‌هایی در این راه انجام داد.

جدیدترین تلاش‌ها برای بازگرداندن این موجود به هالیوود به دهه ۲۰۱۰بازمی‌گردد که ویل بیل فیلم‌نامه دنباله‌ای بر آن را نوشت، اما به نتیجه نرسید. از برداشت وان به‌عنوان یک بازگویی مستدل و مدرن یاد شده که بیشتر بر وحشت درونی متمرکز است و در عین حال به اصل فیلم هم احترام می‌گذارد.