فراخوان جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد

مهدی مساح بیدگلی، استاد دانشگاه، عضو هیات‌مدیره کانون مدرسان خانه موسیقی ایران و رئیس هیات‌مدیره خانه‌موزه دکتر معین و امیرجاهد، در خصوص ارسال آثار به دبیرخانه گفت: ثبت‌نام ششمین دوره جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد در دو بخش «دونوازی» و «گروه‌نوازی» تا پایان مردادماه سال جاری ادامه داشته و این تاریخ به دلیل انجام داوری‌های مرحله اول و دوم در شهریورماه، به‌هیچ‌وجه قابل‌تمدید نخواهد بود. دبیرخانه‌های جشنواره، خانه‌موزه دکتر معین و امیرجاهد و همچنین خانه موسیقی ایران است. علاقه‌مندان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام حضوری نیز اقدام کنند.

وی توضیح داد: شیوه ثبت‌نام بدین شکل است که شرکت‌کنندگان باید پس از مطالعه آیین‌نامه جشنواره، فیلم گرفته‌شده از قطعه اجرایی خود به‌صورت دونوازی یا گروه‌نوازی خارج از فضای استودیویی و بدون افکت و فایل عکس پرسنلی به تعداد افراد نوازنده در قالب لوح فشرده را به همراه فرم ثبت‌نام، کپی شناسنامه یا کارت ملی و پرداخت مبلغ ذکر‌شده در آیین‌نامه، به دبیرخانه اصلی جشنواره ارسال کنند. آیین‌نامه جشنواره و فرم‌های ثبت‌نام در سایت خانه‌موزه دکتر معین و امیرجاهد قرار دارد.

بیدگلی در ادامه گفت: در نیمه اول شهریورماه داوری مرحله اول با توجه به فیلم ارسالی متقاضیان، انجام خواهد شد و نتایج اعلام می‌شود. در تاریخ‌های ۲۵ و ۲۶ شهریور از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب نیز داوری مرحله دوم در برج آزادی تهران برگزار خواهد شد و تمام شرکت‌کنندگان قطعات خود را حضوری مقابل داوران اجرا خواهند کرد.

در این دوره از جشنواره نیز علاوه بر رتبه‌های اول تا سوم و شایسته تقدیر، بخش استعدادهای درخشان که از برنامه‌های ویژه این جشنواره است، برگزار خواهد شد. در این بخش، نفرات برتر به مدت دو سال مورد حمایت قرار خواهند گرفت که این حمایت شامل عضویت در خانه موسیقی ایران، ارائه کتاب‌های آموزشی به صورت رایگان، برگزاری کارگاه‌های تخصصی به صورت رایگان، تهیه موزیک‌ویدئوهای مختلف جهت معرفی این افراد در فضای مجازی، جایزه نقدی، لوح و تندیس و… است.