بداهه‌نوازی حسین علیزاده پیش از کنسرت بزرگ با شهرام ناظری

در سومین شب اجرای کنسرت ارکستر ملی در باغ عفیف‌آباد شیراز، حسین علیزاده با نواختن تار به همراه آواز علیرضا قربانی در جوار آرامگاه حافظ شیرازی برنامه اجرا کرد. به گزارش ایسنا پس از اجرای کنسرت ارکستر ملی درشب دوم حسین علیزاده استاد تار و سه‌تار به‌همراه علیرضا قربانی خواننده و نوازندگان ارکسترموسیقی ملی راهی حافظیه و آرامگاه لسان الغیب شدند.

حسین علیزاده عضو شورای سیاست‌گذاری ارکستر موسیقی ملی با بیان اینکه این شب شورانگیز و تکرار ناشدنی است آنچنان که قلم در وصفش عاجزآید و عقل قاصر است، گفت: این رویداد پس از چند دهه برای او تکرار می‌شود تا دگربار حافظ و موطنش او را دگرگون کنند.

این در حالی است که قرار است از پنجم تا هشتم مرداد ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی دو استاد بی بدیل موسیقی ایرانی حسین علیزاده و شهرام ناظری با هم روی سن بروند و خاطره اجراهای گروه چاوش را پس از حدود ۲۵ سال زنده کنند. شهرام ناظری در نشست گروه موسیقی دوستی گفت: این گروه در ابتدا توسط حسین علیزاده و بنده شکل گرفت، اما طی یک سال گذشته با توجه به بحث و گفت‌وگوهایی که با هم داشتیم به این نتیجه رسیدیم که بهترین اقدام این است که گروه موسیقی دوستی را با حضور دیگر نوازندگان قدیمی تشکیل دهیم و از سوی دیگر با رویی گشاده از حضور سایر هنرمندان در این گروه استقبال می‌کنیم.

درواقع این گروه الگو و سرمشقی است برای هنرمندانی که از یاد برده‌اند دوستی و حسن نیت عاشقانه در هنر موسیقی را. از این رو هم خود ما و هم جوانان در این عرصه باید به درک درستی از این همدلی‌ها برسیم.

حسین علیزاده آهنگساز کنسرت گروه موسیقی «دوستی» در ادامه این نشست به نیاز هنرمند برای با هم بودن اشاره کرد و گفت: در آخرین کنسرت که مجموع گروه چاووش با یکدیگر برگزار کردند، بدون هیچ اختلافی هریک از هنرمندان این گروه از هم جدا شدند و راه خودشان را رفتند و در آینده هم شاهد بودیم که هریک از آنها به چهره‌های برجسته‌ای در حوزه موسیقی ایران تبدیل شدند.

وی در ادامه افزود: حالا پس از گذشت سال‌ها بار دیگر کنار هم جمع شدیم تا بار دیگر همبستگی بین هنرمندان را احیا کنیم و این یک نیاز دو طرفه از سوی مردم و خود هنرمندان است؛ چراکه جامعه از این همه اختلاف و افتراق خسته شده است؛ البته بخشی از این افتراق به خود ما نیز بر می‌گردد و نمی‌توان همه مسائل و مشکلات را به گردن دولت و مسوولان انداخت، اما نمی‌توان از این نکته غافل ماند که گاهی شرایط نامناسب ممکن است که فضایی را ایجاد کند که به دلایل مختلف از یکدیگر فارغ شویم؛ و حالا قصد داریم در گروه دوستی با توجه به اینکه هریک از ما به انجام فعالیت‌های شخصی خود مشغولیم سالی یک بار کنار هم جمع شویم و کنسرتی را برگزار کنیم.