جایزه فیلم فانتزیا برای اقتباس از رمان الکساندر دوما

 «کنت مونت کریستو» جدیدترین فیلمی است که با اقتباس از داستان کلاسیک الکساندر دوما ساخته شده و اولین بار در جشنواره فیلم کن امسال به نمایش درآمد. داستان این فیلم در مورد مردی جوان به نام ادموند دانتس است که هدف یک توطئه شوم قرار گرفته و در روز عروسی‎اش به خاطر جنایتی که مرتکب نشده، دستگیر می‌شود. او پس از تحمل ۱۴سال زندان در یک جزیره، سرانجام موفق به فرار می‌شود. حال ادموند ثروت قابل‌توجهی به دست آورده و با پوشیدن لباس مبدل با عنوان کنت مونت کریستو به فرانسه باز می‌گردد تا انتقام خود را از سه مردی که به او خیانت کرده‌اند، بگیرد و…

از دیگر جوایز جشنواره ژانر فانتزی کانادا، جایزه ویژه هیات داوران بود که به درام فانتزی «الکتروفیلیسیتی» ساخته لوسیا پوئنزو محصولی مشترک از آرژانتین و شیلی رسید و هوانگ ووک از کره جنوبی برای کمدی اکشن «مشویل» که اولین نمایش جهانی خود را در این جشنواره تجربه کرد، به عنوان بهترین کارگردان انتخاب شد.

«الکتروفیلیسیتی» همچنین برنده جایزه بهترین فیلم‌نامه و بازیگری شد. جایزه بهترین فیلم اول جشنواره هم به فیلم مهیج کانادایی «خود ران» به کارگردانی مایکل پیرو تعلق گرفت. جایزه بهترین دستاورد در انیمیشن به کنجی ناکامورا مونونوکه، کارگردان ژاپنی فیلم «شبح در رینانوکه»، رسید. جایزه انجمن کارگردانان کانادا برای بهترین کارگردان فیلم بلند به نائومی جی برای فیلم مهیج کانادایی «تیره‌ترین میریام» تعلق گرفت.