ساخت مستند «آرواره‌ها» در پنجاهمین سالگرد فیلم

در این فیلم که به مناسبت پنجاهمین سالگرد ساخت فیلم «آرواره‌ها» تولید می‌شود هم بر فیلم اسپیلبرگ و هم بر چگونگی نوشته شدن رمان ترسناک پرفروش پیتر بنچلی که فیلم از آن اقتباس شده تمرکز دارد. اکران این مستند برای تابستان ۲۰۲۵ برای پخش در دیزنی پلاس و هولو برنامه‌ریزی شده است.

لوران بوزرو قرار است این فیلم را کارگردانی کند. این فیلم‌ساز به‌تازگی مستند بلند «فی» را با تمرکز بر زندگی و آثار فی داناوی، بازیگر کهنه‌کار هالیوود، تکمیل کرده است. بوزرو نویسنده کتاب «اسپیلبرگ: ده سال اول» است که برای آن با اسپیلبرگ درباره ساخت «آرواره‌ها» صحبت کرد و همچنین در حال تولید فیلمی درباره آهنگساز همین فیلم، جان ویلیامز، است.

این مستند شامل فیلم‌ها و عکس‌هایی از آرشیو بنچلی و اسپیلبرگ می‌شود و همچنین به چگونگی پیدایش نگاه وسواسی به کوسه‌ها پس از نمایش این فیلم بلاک‌باستر می‌پردازد. این فیلم با همکاری وندی بنچلی، همسر پیتر که از مدافعان حفاظت از اقیانوس‌هاست، ساخته خواهد شد. کمپانی آمبلین اسپیلبرگ هم از تهیه‌کنندگان این مستند است.

تهیه‌کنندگان می‌گویند رمان «آرواره‌ها» نوشته پیتر بنچلی و فیلم استیون اسپیلبرگ، هم ادبیات و هم سینمای عامه‌پسند را تعریف کرد و بر این باورند که غواصی در میراث گذشته، حال و آینده «آرواره‌ها»، در کنار بحث آگاهانه و الهام‌بخش درباره کوسه‌ها و اقیانوس در قالب یک مستند، فرصتی منحصربه‌فرد برای نشان دادن رابطه هنر و علم است.