فروش بلیت نیم‌بها از مبعث تا نیمه شعبان

در جلسه شورای صنفی طرح اکران «ویژه رمضان» و طرح فروش بلیت نیم بهاء از عید مبعث تا میلاد امام زمان (عج) به تصویب رسید و ثبت قرارداد نمایش فیلم به جلسه فوق‌العاده موکول شد. حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در جلسه امروز شورای صنفی نمایش طرح «اذان تا اذان» مورد بررسی قرار گرفت و به دلیل سنخیت نداشتن طرح با نام، نام طرح تغییر پیدا کرد و به «اکران ویژه رمضان» تبدیل شد.

این طرح در سینماهای مدرن، ممتاز و درجه یک قابل اجرا خواهد بود

کاوش گفت: این طرح در سینماهای مدرن، ممتاز و درجه یک قابل اجرا خواهد بود، به این صورت که پس از نمایش سانس موظف، مدیران سینماها می‌توانند تنها دو سانس فوق‌العاده برای نمایش فیلم‌ها در اکران ویژه رمضان داشته باشند این فیلم‌ها می‌توانند فیلم‌های اکران نشده و فیلم‌های طرح ویژه رمضان را به نمایش بگذارند.

وی در ادامه افزود: طرح اکران ویژه رمضان در سینماها اجرا خواهد شد زیرا در سال‌های گذشته هم به اجرا درآمد و مورد اقبال از سوی مخاطب قرار گرفت. به دلیل ضیق وقت از همین‌جا از تهیه‌کنندگان و دفاتر پخش دعوت می‌کنیم تا فیلم‌هایی را که درخور نمایش در ماه مبارک رمضان هستند به شورای صنفی معرفی نمایند تا در طرح اکران ویژه رمضان به نمایش درآیند.

کاوش در ادامه به اجرایی شدن طرح پیشنهادی موسسه فیلمیران با نام «از مبعث تا میلاد» اشاره کرد و گفت: طرحی از سوی موسسه پخشیران ارائه شده بود که در ایام مبعث حضرت رسول (ص) تا میلاد امام عصر (عج) در گیشه تعدادی از سینماها در سطح شهر تهران بلیت نیم‌بها فیلم‌های روی اکران به مخاطبان ارائه شود که این طرح مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد از مبعث حضرت رسول (ص) (چهارشنبه ۸ تیرماه) در گیشه بلیت فروشی سینماهای میدان انقلاب، پیوند، شکوفه، میلاد، ماندانا، ناهید، راگا، تماشا، رازی، فردوسی و شاهد بلیت نیم بهای فیلم‌های اکران سینماهای تهران عرضه شود.

ثبت قراردادهای جدید

وی خاطرنشان ساخت: به دلیل بررسی طرح‌های شورای صنفی با ضیق وقت مواجه شد و ثبت قراردادهای جدید نمایش فیلم‌ها به جلسه فوق‌العاده شورای صنفی که امروز تشکیل می‌شود، موکول شد.

واکنش به سخنان جواد نوروزبیگی

سخنگوی شورای صنفی نمایش در واکنش به سخنان جواد نوروزبیگی مبنی بر اجرای تصمیمات اداره نظارت و ارزشیابی از سوی شورای صنفی نمایش گفت: آقای نوروزبیگی از تهیه‌کنندگان پرکار و فهیم سینمای ایران و از دوستان نزدیک ما هستند ایشان خود آگاهند طبق آئین‌نامه جدید شورای صنفی نمایش که از ابتدای سال منتشر شد، کف فروش فیلم‌ها براساس فروش سینمای سرگروه و سالن‌های پردیس محاسبه می‌شود و این محاسبات در مورد تمام فیلم‌ها انجام می‌شود و لازم‌الاجرا است.

وی در ادامه افزود: ما برابر تبصره ماده ۴۴ آیین‌نامه شورای صنفی نمایش قانون را در خصوص فیلم سینمایی «پایان نامه» اجرا و در مطبوعات و رسانه‌ها اعلام کردیم زیرا در مورد این فیلم خاص، جو سنگینی حاکم بود. این قانون برای تمام فیلم‌ها اعمال می‌شود و محاسبات فروش فیلم‌ها همه هفته در شورا به دقت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بر اساس کف فروش در شورای صنفی نمایش تصمیم گیری می‌شود که نمایش فیلم ادامه پیدا کند یا نمایش آن در سرگروه متوقف شود.

کاوش در ادامه گفت: موضع‌گیری شتابزده و عجولانه آقای نوروزبیگی تعجب‌برانگیز بود و اتهام سخیفی را به سمت شورای صنفی نشانه رفتند. ایشان به خوبی آگاهند افرادی در شورای صنفی نمایش حضور دارند که سال‌ها است در این حرفه فعالیت می‌کنند چگونه ممکن است این افراد تحت فرمان اداره کل نظارت و ارزشیابی قرار گیرند؟ ما پیرو نظریه‌ای هستیم که معتقد است «من حاضرم جان خود را فدا کنم تا طرف مقابل بتواند حرفش را بزند» هرچند که مخالف مواضع ما باشد، چگونه ممکن است چنین موضع‌گیری سخیفی را اتخاذ کنیم و فضای سینما را دوقطبی نماییم. این دوقطبی کردن فضای سینما به ضرر سینما، تهیه‌کنندگان و احتمالا به نفع تعداد معدودی است که می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی خود را صید کنند.