بهار سپری شده تئاتر ایران در سال 90

تغییر و تحولات مدیریتی، سفرهای بین‌المللی متعدد و بلاتکلیفی گروه‌های عروسکی را شاید بتوان مهمترین رویداد بهاری تئاتر در سال ۹۰ به شمار آورد. به گزارش ایسنا، انتصاب مدیر تئاتر شهر، انتخاب شورای هنری این مجموعه، انتخاب دبیر جشنواره تئاتر آیینی سنتی، انتخاب رییس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی از جمله انتصابات تئاتر ایران در بهار سال ۹۰ بودند.

رحمت امینی نخستین مدیری بود که برای ریاست جدید شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایش حکم گرفت.

در چند ماه گذشته مسعود عابدین‌نژاد عهده‌دار این مسوولیت بود، اما با پایان یافتن حکم او که عنوان سرپرست را بر خود داشت، رحمت امینی در این جایگاه قرار گرفت.

محمود عزیزی هم با امضای حکم دبیری جشنواره تئاتر آیینی سنتی دیگر فرد منتخب اداره کل هنرهای نمایشی بود. در شرایطی که تنها چند ماه تا برگزاری پانزدهمین دوره این جشنواره باقی مانده بود، هنرمندان تئاتر از نبود دبیر گله و شکایت داشتند. سرانجام، محمود عزیزی به طور رسمی عهده‌دار این مسوولیت شد تا سکان این جشنواره را به‌دست بگیرد.

در بهار ۹۰؛ سیدصادق موسوی به‌عنوان مدیر تئاترشهر انتخاب شد. چند روز بعد از انتصاب این مدیر بود که سرانجام انتظار تئاتری‌ها به پایان رسید و شورای هنری تئاترشهر معرفی شد، شورایی که علاوه بر موسوی و رحمت‌امینی از حضور هنرمندانی همچون محمد امیر یاراحمدی، محمود استاد محمد، مسعود دلخواه، محمد یعقوبی و... هم بهره می‌گیرد. شورایی که بر آن است تا اتفاقات نوینی را در تئاترشهر ایران رقم بزند. اما تغییر و تحولات مدیریتی تنها به اداره کل هنرهای نمایشی محدود نمی‌شود که خانه هنرمندان ایران هم این روزها مدیر جدیدی را تجربه می‌کند.

در شرایطی که مجید جوزانی مدیر پیشین این مکان در سفر حج بود، بحث استعفایش در محافل هنری مطرح شد و چند روز بعد بود که شورای عالی خانه هنرمندان از پذیرش این استعفا و جایگزینی مجید سرسنگی خبر داد تا خانه هنرمندان هم مانند تئاترشهر مدیر جدیدی داشته باشد.