پرستاره‌ترین تئاتر سال

کارگردان نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از قتل میرزا تقی‌خان فراهانی» با اشاره به مشخص شدن گروه بازیگری نمایش تاکید کرد به احترام بازیگران و عوامل نمایش باید قرارداد اجرا بسته شود تا گروه بتواند تمرینات خود را آغاز کند. علی رفیعی درباره گروه بازیگری و وضعیت آغاز تمرینات و روند تولید نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار...» به مهر گفت: گروه بازیگری نمایش مشخص شده است و قرار است سیامک صفری، صابر ابر، فرهاد اصلانی، علی سلیمانی، سیدمهرداد ضیایی، داریوش موفق، ستاره اسکندری، مریم سعادت، سهیلا رضوی و رویا میرعلمی در این نمایش به ایفای نقش بپردازند. حمید پورآذری و حمیدرضا هنری نیز به عنوان دستیار کارگردان با من همکاری دارند.

وی با اشاره به آغاز تمرینات نمایش بلافاصله بعد از انعقاد قرارداد اجرای اثر تاکید کرد: مساله فقدان اعتماد به آقای پارسایی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی نیست، بلکه به احترام عوامل نمایش مایلم قرارداد منعقد شود تا تمرینات اثر را آغاز کنیم. اگر این احترام گذاشته شود و قرارداد پیش از شروع تمرینات منعقد شود اتفاق خوبی است و گروه تمرینات خود را آغاز می‌کند.

کارگردان نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار...» ادامه داد: قرار بود از روز چهارشنبه اول تیرماه تمرینات نمایش را شروع کنیم. بازیگران گروه آماده هستند، ولی نمی‌توانم از آنها بخواهم که بدون داشتن قرارداد تمرینات را آغاز کنند. موضوع مهم این است که نمی‌توانیم با تاخیر تمرینات را شروع کنیم؛ زیرا این نمایش اثری بسیار سنگین است و در طول تمرینات متن قوام خود را پیدا می‌کند. همچنین در طول تمرین نقش‌ها مشخص می‌شود. ما باید حداقل سه ماه به صورت روزانه هر روز شش تا هفت ساعت تمرین کنیم.

رفیعی با اشاره به اینکه تا انعقاد قرارداد بازیگران نمایش چند روز از تمرینات نمایش از دست می‌رود، یادآور شد: خواسته من برای انعقاد قرارداد با عوامل نمایش پیش از آغاز تمرینات تنها به خاطر احترام به عوامل این نمایش است.

حسین پارسایی مدیرعامل بنیاد رودکی هم درباره وضعیت قرارداد نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از قتل میرزا تقی‌خان فراهانی» به خبرنگار مهر گفت: در حال گفت‌وگو و مذاکره با دکتر رفیعی هستیم و همه چیز سر جایش در حال انجام است و طی روزهای آینده انعقاد قرارداد و آغاز تمرینات نمایش مشخص و انجام می‌شود.