بی پولی! افتتاح شبکه های تماشا و سلامت

رییس سازمان صدا و سیما در مراسم آغاز به کار رسمی دو شبکه تماشا و سلامت از کمبود بودجه و معطل بودن ساخت برخی پروژه‌ها تا تامین بودجه خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، پیش از ظهر دیروز شنبه دوازدهم اسفند در مراسم افتتاح شبکه‌های تماشا و سلامت عزت‌الله ضرغامی رییس رسانه ملی با اشاره به افتتاح این شبکه‌ها در ساختمان تازه تاسیس ۱۲ اسفند جام جم و وجه تسمیه این ساختمان با تاریخ ۱۲ اسفند اظهار کرد: ۱۲ اسفند روزی بود که فتنه دشمنان با تدبیر مقام معظم رهبری خاموش شد. به همین دلیل برای یادآوری این روز از همان ابتدا نام این ساختمان را ۱۲ اسفند گذاشتیم و امروز این مکان با شبکه‌های «سلامت» و «تماشا» نیز افتتاح می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با وجود امکانات کم در مدتی کوتاه توانسته‌ایم به صورت آزمایشی این شبکه‌ها را روی آنتن ببریم، در خصوص عملکرد فعلی دو شبکه «سلامت» و «تماشا» گفت: شبکه‌های روی آنتن به آرامی مشغول به کار هستند و در واقع چرخش تولیدی به گونه‌ای است که با حداقل انرژی توانستیم آنها را هدایت کنیم.

رییس صدا و سیما با اشاره به نیاز مردم به این دو شبکه تصریح کرد: افتتاح شبکه‌های «سلامت» و «تماشا» براساس نیازهای مردم است. شبکه سلامت برای ارتقای حوزه سلامت مردم و اطلاع‌رسانی در حوزه بهداشت طراحی شده است. در حوزه درمانی، مغز و اعصاب، قلب و مسائل مربوط به سایر اعضا همه متخصصان به صورت تعاملی به این شبکه می‌آیند و اطلاعات درست و به روزی را در خدمت مردم و نیز استان‌ها قرار می‌دهند.

ضرغامی سپس با اشاره به عملکرد کنونی شبکه تماشا اظهار کرد: شبکه «تماشا» براساس آخرین مطالعات ما به شبکه‌ای جذاب با مخاطب بالا مبدل شده است و جذابیت برنامه‌های نمایشی و سریال‌ها نشان داده که نزد مردم از مقبولیت زیادی برخوردار است.

رییس رسانه ملی با اشاره به سریال «وضعیت سفید» و پخش مجدد آن از شبکه تماشا اظهار کرد: سریال «وضعیت سفید» شاهکاری در حوزه دفاع مقدس بود که هنگام پخش بسیاری از مخاطبان موفق به دیدن آن نشدند و با افتتاح شبکه تماشا امکان دیدن آن دوباره در اختیار آنان قرار می‌گیرد که این امر یکی از فواید افتتاح شبکه تماشا است.

ضرغامی همچنین در خصوص ظرفیت افتتاح چند شبکه دیگر در ساختمان ۱۲ اسفند تصریح کرد: در حال حاضر رسانه ملی ظرفیت افتتاح حداقل چهار شبکه دیگر را در ساختمان ۱۲ اسفند داشته و حذف نوار و بالا رفتن سیگنال نگهداری سرور روم و تامین برق و بهره مندی از نیروهای انسانی و ایجاد فضایی آرام‌تر برای عوامل فنی از امکانات فعلی این ساختمان است.

چشممان به آگهی‌های بازرگانی است

ضرغامی با اشاره به اینکه به دلیل احتیاج به اعتبار بالا اجازه کلید خوردن به آثاری چون «سلمان فارسی» داده نشده است، اظهار کرد: پروژه خواجه نصیرالدین طوسی نیزمنحصر به فرد است. درضمن پروژه‌های نوروزی ما هم که اکنون جلو می‌روند، از ما طلب دارند اما به خاطر اعتمادشان همچنان کار می‌کنند. ما هم قول داده‌ایم به زودی بودجه فراهم شود و طلب آنها را تسویه کنیم.

رییس سازمان صدا و سیما با تشکر ویژه از تلاش‌های تقدس‌نژاد معاون امور مالی و اداری سازمان یادآور شد: به‌رغم همه صرفه‌جویی‌ها، چشممان به آگهی‌های بازگانی است و یک یا دو میلیاردی را که از این طریق به دستمان می‌رسد داغ داغ به دست تهیه‌کنندگان می‌رسانیم. با این حال این سختی‌ها مهم نیست و زیرساخت‌ها فوق‌العاده است. من آینده روشنی را پیش رو می‌بینم.

تقویت توانایی‌ها در عرصه دوبله و رادیو

وی با اشاره به نقش دوبله و رادیو در رسانه ملی گفت: اگر در حوزه دوبلاژ و رادیو بتوانیم توانایی‌های خود را روز به روز بیشتر کنیم موفق خواهیم شد از ظرفیت‌های خود در مقابل دشمن استفاده کنیم که خوشبختانه هنرمندان ما همه تلاش خود را در این راستا می‌کنند.

ضرغامی همچنین از تولید سریال «خواجه نصیر»، به محض فراهم شدن بودجه آن خبر داد. وی خاطرنشان کرد: آینده روشنی را برای کشور می‌بینم که رسانه ملی سهم بزرگی را در خصوص روحیه دادن به مردم و هنرمندان ایفا خواهد کرد.