منوی خاص سینما در نوروز

گروه هنر و تجربه امسال فهرستی از فیلم‌های منتخب خود را برای اکران نوروزی معرفی کرده تا در کنار اکران رسمی فیلم‌های نوروزی، یک منوی ویژه برای علاقه‌مندان جدی‌تر سینما هم وجود داشته باشد. اکران فیلم‌های نوروزی سینماهای منتخب گروه سینمایی هنر و تجربه از ۲۳ اسفندماه با نمایش دو فیلم بلند سینمایی و یک بسته فیلم کوتاه شامل ۵ فیلم آغاز می‌شود.

نویسنده مرده است

فیلم سینمایی «نویسنده مرده است» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی شهاب حسینی و براساس فیلم‌نامه‌ آرش عباسی و با حضور بازیگران خارجی درآمریکا ساخته شده است. این فیلم در جشنواره‌های مختلفی به نمایش در‌آمد و جوایز مختلفی به دست آورد.

«نویسنده مرده است» نخستین فیلم شهاب حسینی در مقام کارگردان است. فیلم روایت زنی سینماگر است که نوشته‌اش برای رسیدن به مرحله نهایی یک رویداد آماده  می‌شود.

در معرفی این فیلم آمده است:‌ «می‌گن که نویسنده تو کارهاش خودش را لو می‌ده. راست  می‌گی نویسنده وقتی فیلم‌نامه‌اش رو می‌ده به کارگردان، خودش مرده است. این فیلم اولین تجربه شهاب حسینی در مقام کارگردانی  در آمریکاست. فیلم «نویسنده مرده است» توانسته جایزه بهترین فیلم بلند در جشنواره پاریس را به دست بیاورد.» جیمز واگنر و جیا مورا بازیگران این فیلم هستند.

قولچاق (عروسک)

فیلم سینمایی «قولچاق» (عروسک) به کارگردانی اصغر یوسفی‌نژاد فیلمساز فقید و تهیه‌کنندگی جلیل اکبری‌صحت ساخته شده و مراحل تولیدش به دلیل کرونا پنج سال طول کشید.

این فیلم یک کمدی سیاه است و داستان یک خانواده را بازگو می‌کند و نکته مهم این است که به زبان آذری و با زیرنویس فارسی اکران خواهد شد.

در این فیلم مخاطب ابتدا با یک جشن عروسی روبه‌رو می‌شود و داستان با ورود به دنیای درونی آدم‌ها و طرح خرده‌روایت‌ها از زبان هر یک از شخصیت‌ها، شکلی پیچیده به خود می‌گیرد و  سپس او را به سمت آن واقعیت هولناک داستان پرتاب می‌کند و اینجاست که تماشاگر درگیر در روایتی چندلایه می‌شود، از آدم‌های پیچیده با رفتارهای پنهان و رمزگشایی از پشت پرده‌ ماجرا.

امین حاجی‌اکبری، وحید شیرازد، ناصر هاشمی، حسن بابازاده، فاطمه اسماعیلی، رضا باقری و فیروز آگلی بازیگران این فیلم هستند.

بسته فیلم‌های کوتاه

بسته فیلم‌های کوتاه «اتاق فرار» شامل ۵فیلم کوتاه به‌هم‌پیوسته به نام‌های «مورس»، «نفس نکش»، «رویای نیمه‌جان»، «اسپاسم» و «گوشت تلخ» به کارگردانی روناک جعفری، میلاد نسیم سبحان، آرمین اعتمادی، صحرا اسداللهی و فرید حاجی در گروه سینمایی «هنروتجربه» اکران می‌شود. هادی حجازی‌فر، صحرا اسداللهی، سامان صفاری، علی باقری، علیرضا مهران، الهه بخشی و مرتضی خانجانی از جمله بازیگران بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» هستند.