فیتیله‌ای‌ها هر شب 90 دقیقه با بچه‌ها همراه می‌شوند

کارگردان و بازیگر برنامه فیتیله ۲ که از اواخر خردادماه پخش آن از شبکه دو شروع می‌شود، تاکید کرد اجرای این برنامه تحول بزرگی در تمام شبکه‌ها است. محمد مسلمی، کارگردان و بازیگر برنامه فیتیله ۲ در این باره به مهر گفت: پخش این برنامه اواخر خرداد ماه به مدت ۹۰ شروع می‌شود و به احتمال زیاد از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲ برنامه روی آنتن می‌رود. رویکرد در برنامه فیتیله ۲ خانواده‌ها هستند و پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها، پدران و مادران در کنار بچه‌ها می‌توانند در استودیو حضور داشته باشند. در هر قسمت از برنامه به موضوع‌هایی می‌‍‌پردازیم که در ارتباط با خانواده‌ها است.

وی در ادامه افزود: گروهی برای روانشناسی برنامه در نظر گرفته شده‌اند و قصد داریم یک کار علمی را جلو ببریم و مسائل کودک و خانواده را به صورت علمی بپردازیم. در واقع برای یک سال اهداف بلندمدتی را مد نظر قرار داده‌ایم. می‌خواهیم به چالش‌های خانواده‌ها با فرزندانشان بپردازیم. مسلمی خاطرنشان ساخت: آیتم‌های جدیدی برای فیتیله ۲ طراحی شده است و کلیپ‌هایی را ضبط کرده‌ایم. قبلا در بخش‌های از برنامه کارتون پخش می‌شد، ولی حالا کارتون نداریم و بخش‌هایی مختلفی را برای این قسمت از برنامه تدارک دیده‌ایم. این برنامه تحول بزرگی در میان شبکه‌های مختلف به لحاظ اجرا است؛ چون از مخاطبان از جمله پدربزرگ‌ها و بچه‌ها برای بازی هم استفاده می‌کنیم. در واقع شیوه ما بازی در بازی است.

این کارگردان درباره اینکه اجرای این برنامه بر عهده چه کسی است، توضیح داد: برنامه فیتیله ۲ مجری ندارد و قصد نداریم مستقیم‌گویی داشته باشیم. به نظرم مستقیم‌گویی‌های مجری لطمه زیادی به برنامه می‌زد. در مجموع بخشی از آیتم‌ها تولیدی و بعضی‌ از آنها زنده اجرا می‌شود. تلاش می‌کنیم خانواده و بچه‌ها از تماشای این برنامه لذت ببرند.