اسماعیل داربار، آهنگساز هندی، ادعا کرده که آ.‌آر.رحمان، آهنگساز فیلم میلیونر زاغه‌نشین، دو جایزه اسکارش را از طریق رشوه به اعضای آکادمی اسکار، به دست آورده است. به گزارش فارس به نقل از سایت خبری دیلی باهاسکار، اسماعیل داربار، آهنگساز هندی در کنفرانس مطبوعاتی که اخیرا در ناگپور هند برگزار شد، مدعی شد که آ.آر.رحمان، آهنگساز بین‌المللی سینمای هند، دو تندیس اسکاری را که در سال ۲۰۰۸ برنده شد، با رشوه به اعضای آکادمی اسکار خریده و به هیچ وجه شایستگی دریافت چنین جایزه‌ای را نداشته است.

رحمان در این سال برای فیلم برنده اسکار میلیونر زاغه‌نشین برنده دو جایزه اسکار بهترین ترانه اصلی و بهترین موسیقی متن غیر اقتباسی شد. داربار گفت: رحمان، معامله‌گر بسیار خوبی است که خوب می‌داند چگونه با دیگران ارتباط برقرار کند.

وی مدعی شد: حتی ترانه‌های میلیونر زاغه‌نشین که برای رحمان یک شانس ابدی در زندگی بوده است، مال خود او نیست؛ چون او فقط یک کارشناس فروش است و بس.

وی افزود: من شهادت می‌دهم که آهنگ «جای هو» مال او نیست، بلکه اثر شخص دیگری است که در صورت لزوم نیز در دادگاه شهادت خواهد داد. داربار گفت: برخی در سینمای هند این مطلب را به خوبی می‌دانند؛ ولی از آنجایی‌که رحمان یک نام بزرگ در عرصه سینما و آهنگسازی است و پشتوانه‌های محکمی دارد، کسی در این‌باره حرفی نمی‌زند، ولی من تا ابد در این‌باره به همه خواهم گفت، حتی اگر کسی از من نخواهد.

ویجای آیر، یکی از اعضای تیم آهنگسازی رحمان در این باره به مطبوعات گفت: هرچند این ادعا خیلی خنده‌دار است؛ ولی اینجا یک کشور آزاد است و هرکسی می‌تواند حرفش را به هر که می‌خواهد بگوید.