مسعود کیمیایی: قلبم گریه کرد وقتی ناصر حجازی نبود

مسعود کیمیایی در مراسم فرش قرمز «جرم» گفت: سپاس به تمام جوان‌های خوب خودمان که واقعا نفس نسل‌ ما، به شما جوانان گره خورده است. به گزارش ایسنا این کارگردان سینمای ایران که شامگاه ۷ خرداد ماه در سینما «فلسطین» سخن می‌گفت، خطاب به جوانان گفت: هر آنچه هست از گرمای وجود شما است. من امیدوارم هر چه عمر دارم با شما و جوانان باشد که این سرزمین برای شما است. کیمیایی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بعضی وقت‌ها، نسل ما قلبش می‌گیرد، چون یکی از خوب‌های خودش را از دست می‌دهد. من قلبم گریه کرد، وقتی ناصر حجازی نبود و هر وقت هر بزرگی، اسطوره‌ای از ما کم می‌شود، تمام امید نسل ما این است که از نسل شما (جوانان) کسی جایش را بگیرد.در ادامه با حضور جمشید ارجمند و جهانبخش نورایی ـ از منتقدان سینمای ایران ـ از مسعود کیمیایی تقدیر شد. سپس مراسم فرش قرمز با تقدیر از بازیگران فیلم «جرم» ادامه پیدا کرد و داریوش ارجمند، لعیا زنگنه، اکبر معززی، کیانوش گرامی و شبنم درویش به روی صحنه آمدند.

داریوش ارجمند در سخنانی گفت: اگر اینجا جمع شده‌ایم به خاطر آقای کیمیایی است. روزی که اولین‌بار مرا برای کار دعوت کرد، به من سناریو داد و گفت جوابش را بدهم. من نیم ساعت بعد زنگ زدم و بدون اینکه سناریو را بخوانم قبول کردم. من به او گفتم من به خاطر سکانس یک فیلم «اعتراض»، بازی می‌کنم.

این بازیگر سینما یادآور شد: بعد از آن دیگر از آقای کیمیایی سناریو نخواستم. لذتی که از «اعتراض» بردم برایم به یاد ماندنی است.

وی ادامه داد: هر وقت چرخیدم و کیمیایی را نگاه کردم، سرشار از انرژی شدم. به خاطر اندیشه‌ها و کلامش که در سینمای ایران کسی به زیبایی کیمیایی، نمی‌تواند دیالوگ بنویسد.

در ادامه لعیا زنگنه، اکبر معززی، کیانوش گرامی وشبنم درویش از همکاریشان با مسعود کیمیایی گفتند.سپس از حامد بهداد و پولاد کیمیایی بازیگران فیلم «جرم» دعوت شد و از آنها تقدیر شد.پولاد کیمیایی در سخنانی از حضور لیلا حاتمی و علی مصفا در برنامه تشکر کرد و خطاب به مردم گفت: امیدوارم از فیلم خوشتان بیاید.حامد بهداد نیز از علاقه‌مندی‌اش به فیلم‌های کیمیایی که از کودکی با دیالوگ‌های «رضا موتوری» زندگی کرده، سخن گفت و در ادامه ترانه «گنجشکک اشی مشی» را بدون موسیقی اجرا کرد.