کارگردان برنامه «بفرمایید شام ایرانی» هرگونه تقلید و کپی‌برداری از برنامه «بفرمایید شام» شبکه «من و تو» را رد کرد. بیژن بیرنگ در‌این‌باره به خبرآنلاین گفت: «ما در‌این‌باره تحقیقات زیادی انجام دادیم که لیست تحقیقاتی آن نیز وجود دارد. بر اساس این تحقیقات برنامه‌ای کاملا متفاوت و با شکل اجرایی متفاوت طراحی کردیم.»

کارگردان مجموعه «همچون سرو» درباره تشابه نام «بفرمایید شام ایرانی» با برنامه «بفرمایید شام»، گفت: «این برنامه در حال حاضر در کشورهای مختلف از جمله انگلیس و ترکیه و... با همین نام پخش می‌شود. تحقیقات ما بر اساس نمونه‌های جهانی‌تر آن بوده و نگاهی به نمونه ایرانی آن نداشته‌ایم و از نظر شکل و ساختار نیز کاملا با آن متفاوت است.»

به گزارش خبر آنلاین در این برنامه که برای عرضه در شبکه نمایش خانگی ساخته می‌شود، خوانندگان موسیقی پاپ و سنتی، بازیگران سینما و ورزشکاران رشته‌های مختلف با هم رقابت می‌کنند.

به گفته سازندگان «بفرمایید شام ایرانی»، این برنامه ضمن استفاده از ایده‌های جذاب و متفاوت مطابق با موازین شرعی و عرفی جامعه و با استفاده از آداب و فرهنگ غنی اسلامی ایرانی در موسسه سینما ۲۴ تولید می‌شود.