دنیای اقتصاد: دومین نشست از سلسله نشست‌های «صد کتاب ماندگار قرن» که به بررسی و معرفی صد کتاب موثر و مهم تالیفی یکصد سال اخیر اختصاص دارد، فردا یکشنبه ۱۲ آذرماه، ساعت ۱۵ در محل اندیشگاه فرهنگی برگزار می‌شود. در این نشستِ تخصصی سیدصادق سجادی پژوهشگر تاریخ و متون و بهرام پروین گنابادی پژوهشگر زبان و ادب فارسی درباره کتابِ «بیست مقاله قزوینی» علامه قزوینی صحبت خواهند کرد. نخستین نشست از سلسله نشست‌های «معرفی صد کتاب ماندگار قرن» در سی و یکمین دوره هفته کتاب برگزار شد که به معرفی دو کتاب «تاریخ پیامبر اسلام» اثر محمدابراهیم آیتی و «نثر طوبی؛ دایره‌المعارف لغات قرآن کریم» اثر علامه ابوالحسن شعرانی اختصاص داشت.

کوتاه 1 copy

 

دنیای اقتصاد: «تگزاس٣» به کارگردانی سید مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان، مراحل پس‌تولید را سپری می‌کند تا نوروز ۱۴۰۳ در سینماهای سراسر کشور اکران شود. مهدی هاشمی، ژاله صامتی، سام درخشانی، پژمان جمشیدی، گابریلا پتری، سیدجواد هاشمی، نعیمه نظام‌دوست، سام نوری، ساعد هدایتی، محمدجواد جعفرپور، حامد وکیلی و سیاوش چراغی‌پور بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

کوتاه 2 copy

 

دنیای اقتصاد: مهدی آشنا، هنرمند عکاس، در ششمین جشنواره بین‌المللی عکس ژوهای چین که در دو بخش آزاد رنگی و سیاه و سفید برگزار شد، توانست مدال طلای این مسابقات را از آن خود کند. اثر برگزیده مهدی آشنا در این جشنواره، متعلق به عکسی از نمایش «مشق شب» به کارگردانی امیر نجفی است که سال ۱۳۹۸ روی صحنه رفته است.

 

دنیای اقتصاد: فیلم سینمایی «کشتی روسی» به کارگردانی الکساندر سوخوروف ساعت 17 پس‌فردا دوشنبه ۱۳آذرماه در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید. نشست نقد و بررسی فیلم نیز پس از نمایش آن با حضور شهرام اشرف ابیانه (منتقد) برگزار می‌شود. سرگئی دریدن، ماریا کوزنتسوا، لئونید موزگووی و ... بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.