گبرلو گفته بود که در دوره آقای جبلی تیم جدیدی وارد صداوسیما شده‌اند و به نوعی اعلام کردند همه گذشته‌ها نابلد و غیرمتعهد بودند و باید از نگاه‌های جدید، جوان و خلاق استفاده کنیم. این در شعار خوب است، اما وقتی وارد میدان عمل می‌شویم، می‌بینیم اصلا این نیست. حالا حدود دو هفته پس از پخش این برنامه، ایرج محمدی، تهیه‌کننده باسابقه تلویزیون که آثاری همچون«خانه پدری»، «بزنگاه»، «خانه به دوش» و «دردسرهای عظیم» را تولید کرده، روی آنتن زنده برنامه «جام جم» عملکرد مدیران صداوسیما را زیر سوال برد.

ایرج محمدی گفت: برنامه‌سازی در تلویزیون قاعده دارد، قبل‌تر مدیران صداوسیما به تهیه‌کننده‌ها اعتماد داشتند و طرح موضوع می‌کردند و تهیه‌کننده هم بر اساس موضوعات و پیشنهادها، طراحی و اجرا می‌کرد. اما الان می‌خواهند به تهیه‌کننده بگویند این را بساز.

او افزود: من با چهل سال سابقه کار تازه باید خودم را برای مدیران صداوسیما اثبات کنم. خب ترجیح می‌دهم با تلویزیون کار نکنم.

محمدی با اشاره به اینکه تنظیم کنداکتور در تلویزیون یک هنر است، تصریح کرد: اینکه ناگهان ۵ شبکه درباره طلاق سریال پخش کنند یا همه شبکه‌ها مجموعه‌های تلخ و مربوط به آسیب‌های اجتماعی پخش کنند، از ضعف مدیریت است؛ تنوع محتوا، تنوع دیدگاه و تنوع تولید در صداوسیما بسیار اهمیت دارد.

این تهیه‌کننده سریال‌های پر‌مخاطب طنز تلویزیون در دهه‌های هشتاد و نود اضافه کرد: اوایل حضور آقای جبلی و برهمانی در تلویزیون پیامی فرستادم و وقت ملاقات خواستم، جواب ندادند. فکر کردند دنبال کار هستم ولی من می‌خواستم همین نکات را به آنها بگویم. اینکه درها را باز کنید به روی جوانان اما با نگاه به تمام سلایق و نه یک نوع سلیقه خاص. اینکه فیلم‌نامه پلمب‌شده به تهیه‌کننده بدهید و بگویید برو بساز که شدنی نیست. پس مدیر شبکه چه‌کاره است؟

وی افزود: من از ابتدا مخالف «سیما‌فیلم» بودم، به خاطر همین نگاه که قرار است تمام تولیدات را از دریچه یک سلیقه تولید کند که کاملا اشتباه است. مدیران شبکه‌ها باید اعلام نیاز کنند و تهیه‌کننده‌ها طرح بیاورند و در رقابت با هم تولیدات انجام شود. او در همین زمینه به تلاقی نوروز و محرم در چند سال قبل اشاره و تصریح کرد: از یک سال قبل از آن نوروز، مسوولان پیگیر امور بودند، شبکه یک «شب دهم» را ساخت و من در شبکه استانی تهران «باران عشق» را ساختم. سریال من در نظرسنجی‌ها دوم شد که از مدیر شبکه سه عذرخواهی کردم و گفتم ببخشید این‌طوری شد. چون رقابت وجود داشت، تنوع نگاه و سلیقه وجود داشت. الان چه رقابتی وجود دارد؟

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، مهدی فرجی، از مدیران سابق تلویزیون و تهیه‌کننده سریال «نون.خ» نیز در بخشی از این برنامه گفت: تلویزیون محافظه‌کار شده است، این محافظه‌کاری به‌شدت به تلویزیون آسیب زده است. تلویزیون باید خودش را از این روش نجات دهد.

او با اشاره به خاطره‌ای از سریال‌سازی خود و رفتار عجیب مدیران کم‌ظرفیت، گفت: سریالی که ۸۸درصد رضایت مخاطب داشته، مدیر صداوسیما پیام یک مخاطب در گروه هفتاد‌نفره تلگرامی را برای من می‌فرستد که این انتقاد را پاسخ دهید. اینکه رضایت مردم را نبینی و نظر یک نفر را ببینی خیلی عجیب و آزاردهنده است.

ایرج محمدی در همین رابطه گفت: همین‌که سلیقه‌های متنوع را در تلویزیون و برنامه‌سازی‌هایش نمی‌بینیم یعنی ایراد. اگر سلیقه‌های متنوع در استراتژی رسانه ملی خلاء ایجاد کرد، آن وقت مانع شوید.