آیین گشایش چهارمین جشنواره فیلم شهر با پیام دبیر این رویداد هنری و اجرای موسیقی به سرپرستی و خوانندگی سالار عقیلی در تالار ایوان شمس برگزار خواهد شد. به گزارش روابط عمومی چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر «مجید برزگر» کارگردان مراسم افتتاحیه و اختتامیه این رویداد هنری، گفت: جشنواره فیلم شهر با پیام ابراهیم داروغه زاده؛ دبیر این رویداد فرهنگی و حضور مدیران شهری، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر هفتم افتتاح می‌شود.

برزگر ادامه داد: اهدای جوایز برترین‌های بخش دانشجویی و معاونت‌های شهرداری تهران جشنواره فیلم شهر از سوی داوران این بخش‌ها از جمله برنامه‌های اصلی آیین گشایش محسوب می‌شوند.

کارگردان مراسم افتتاحیه و اختتامیه این رویداد هنری به دیگر برنامه‌های مراسم افتتاحیه اشاره کرد و افزود: امیر خوراکیان، رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و مهدی چمران، عضو شورای شهر تهران نیز در شب افتتاحیه سخنرانی خواهند داشت.

به گفته وی، کلیپ‌هایی نیز با موضوع شهر در طول مراسم افتتاحیه نمایش داده می‌شوند.

بنابر این گزارش مراسم افتتاحیه امروز ۲۴ اردیبهشت‌ماه ساعت ۲۰:۳۰ در تالار ایوان شمس و مراسم اختتامیه ۳۱ اردیبهشت از ساعت ۱۸ الی ۲۱ برگزار خواهند شد.

همچنین رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران معتقد است که جشنواره فیلم شهر کمک می‌کند تا سینمایی تقویت شود که به رویکردهای محتوایی توجه بیشتری دارد.

امیر خوراکیان در گفت‌وگو با «فارس» درباره دلایل استقبال از جشنواره فیلم شهر گفت: من فکر می کنم یکی از مهم‌ترین دلایل استقبال از این جشنواره رویکردهای محتوایی خوبی است که در آن مدنظر قرار گرفت و شعار «شهری انسانی برای انسان شهری» نیز بسیار دقیق بود.

خوراکیان اظهار داشت: عامل دوم هم نحوه برگزاری جشنواره فیلم شهر بود. امسال انصافا برگزاری جشنواره با توجه به تجربه سه سال گذشته‌ای که ما داشتیم، بسیار مطلوب بود. سعی کردیم همه مسائل را بررسی کرده و با نظم و تدبیر بیشتری جشنواره برگزار شد و زمینه همکاری و حضور بهتر فیلمسازها و فعالان این عرصه را بیشتر فراهم کرد.

خوراکیان همچنین درباره بودجه برگزاری جشنواره فیلم شهر و افزایش آن در دوره‌های بعدی نیز گفت: به تناسب پیش‌بینی‌هایی که می‌شود، بودجه را تغییر می‌دهیم. بنابر فعالیت‌های جانبی که در جشنواره پیش بینی می‌شود، نیاز به اعتبار داریم. در نتیجه به هر میزان که برنامه پیش‌بینی کنیم، سعی می‌کنیم که بودجه متناسب و معقول هم داشته باشیم. البته یکی از رویکردهای جدی ما پرهیز از هزینه‌های اضافی و تجملاتی است که به خصوص در این زمینه‌ها که موقعیتش هم پیش می‌آید، داشته باشیم و بتوانیم صرفه جویی خوبی با توجه به کیفیت کار داشته باشیم.

وی افزود: امسال حدود یک میلیارد تومان بودجه برای برگزاری جشنواره فیلم شهر داشته‌ایم که نسبت به سال‌های گذشته تغییری نکرده؛ ولی در خود جشنواره ما شاهد گسترش بخش‌های مختلف بوده‌ایم و ما با صرفه جویی بیشتر به آن رسیده‌ایم.