توصیف وودی آلن آرام و خجالتی از جشنواره کن

«وودی آلن» که آخرین ساخته‌اش دیروز آغازگر جشنواره فیلم کن بود، معتبرترین رویداد سینمایی جهان را یک «تجربه باورنکردنی» توصیف کرد. شصت‌وچهارمین جشنواره فیلم کن امروز درحالی فرش قرمز خود را پهن خواهد کرد که نمایش فیلم «نیمه‌شب در پاریس» وودی آلن در مراسم افتتاحیه اهمیت دوچندان به آن داده است.

وودی آلن در گفت‌وگو با هالیوود ریپورتر درباره حضور دوباره‌اش در مراسم افتتاحیه کن گفت: «این همیشه یک تجربه باورنکردنی است که اگر از نزدیک آن را دیده باشید، فلاش هزاران دوربین روی صورت و شور و نشاط مردمی که برایتان دست می‌زنند را لمس کرده‌اید.»

وی اظهار کرد: «نشستن روی صندلی و تماشای فیلم‌تان بدترین قسمت ممکن است. پس از پایان فیلم شما باید بایستید تا مردم برایتان دست بزنند، درحالی که این هیچ ارتباطی با زندگی و دنیای واقعی ندارد. من انسانی آرام و خجالتی هستم که تمایل زیادی برای حضور در مراسم‌ها و رویدادها ندارم.»

وودی آلن با بیان اینکه صحبت با رسانه‌های جهان به زبان‌های مختلف و حضور در مراسم افتتاحیه برای معرفی فیلم کافی نیست، گفت: «مردم باید خودشان فیلم را ببینند یا نقد آن را بخوانند یا از دیگران بشنوند. اینکه من با یک خبرنگار صحبت کنم یا در برنامه تلویزیونی از فیلمم تعریف کنم اصلا فایده‌ای ندارد.»

این کارگردان نامدار قصد داشت «نیمه‌شب در پاریس» را سال ۲۰۰۶ در پاریس فیلمبرداری کند، اما به‌خاطر هزینه‌های زیاد این شهر تولید آن را متوقف کرد.

در این فیلم «کارلا برونی»، همسر رییس‌جمهور فرانسه و «ماریو کوتیلار»، بازیگر برنده اسکار نقش‌آفرینی داشته‌اند.

وودی آلن خالق آثار سرشناسی چون «منهتن»، «رز بنفش قاهره»، «آنی هال»، «دنی رز برادوی» و «امتیاز نهایی» است که در کارنامه سینمایی او جوایز معتبری چون بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه جوایز بافتا انگلیس، خرس نقره‌ای جشنواره‌ برلین، جایزه‌ فیپرشی جشنواره‌ کن، دو جایزه‌ بهترین فیلم خارجی از جوایز سزار فرانسه، جایزه بهترین فیلم اروپایی از جوایز گویا اسپانیا و شیر طلای افتخاری جشنواره‌ ونیز به چشم می‌خورد.