به مناسبت سی و یکمین هفته کتاب، کتاب‌فروشی‌های عضو سامانه «بازار کتاب» همزمان با فروش مجازی، فروش حضوری نیز خواهند داشت و علاقه‌مندان می‌توانند تا پنج‌شنبه ۲ آذر به صورت حضوری به کتاب‌فروشی‌های عضو سامانه مراجعه کنند.به هر کد ملی ۲۵درصد یارانه تا سقف خرید ۴۰۰هزار تومان تعلق می‌گیرد. کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول این یارانه می‌شوند و کتاب‌های آموزشی، کمک‌آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی کتابِ خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده‌اند مشمول این طرح نخواهند بود.

خرید کتاب copy

 

فیلم سینمایی «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای به سومین جشنواره بین‌المللی فیلم «دریای سرخ» عربستان راه یافت.در این دوره از جشنواره که از ۹ تا ۱۸ آذرماه در شهر جده عربستان برگزار می‌شود، مجموعه‌ای از فیلم‌های منتخب از منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در کنار ۱۱ اثر از عربستان به نمایش درمی‌آیند. پانته‌آ پناهی‌ها، پژمان بازغی، امیرحسین بیات، بهار نوحیان، ارغوان شعبانی، شایان دارمی‌پور، پرهام غلاملو و … گروه بازیگران اصلی این فیلم سینمایی را تشکیل می‌دهند.

کاپیتان copy

 

نمایش «فردریک» نوشته اریک امانوئل اشمیت و کارگردانی حمیدرضا نعیمی قرار است از آذرماه در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود. «فردریک» سرگذشت ستاره‌ بازیگر تئاتر بولوار در پاریس و فرانسه‌ قرن نوزدهم است. فردریک لومتر بازیگری افسانه‌ای است که تمام نقش‌ها و ژانرها را آزموده است. او میلی سیری‌ناپذیر برای بازیگری دارد. از لذاتِ زندگی چیزی نیست که تجربه نکرده باشد اما چند ماهی است که در میان تماشاگران متوجه دو چشمِ میشی‌رنگ می‌شود که در تاریکی فضای سالنِ نمایش همچون چشمانِ گربه می‌درخشند و این سرآغازِ نمایش‌نامه‌ شورانگیزِ اریک امانوئل اشمیت است. حمیدرضا نعیمی، بهناز نازی، امیرکربلایی‌زاده، کتانه افشاری‌نژاد، کامبیز امینی، جوانه دلشاد و محمدحسین خلج از بازیگران این نمایش هستند.

فردریک copy

 

کتاب دوجلدی «ادبیات معاصر ایتالیا» نوشته‌ جولیو فرّونی با ترجمه‌ منوچهر سادات‌افسری سه‌شنبه 30آبان در مرکز فرهنگی شهر کتاب نقد می‌شود. در این نشست علاوه بر مترجم، جوزپه پرونه (سفیر ایتالیا)، هاله ناظمی، مهدی فیروزان و علی‌اصغر محمدخانی حضور خواهند داشت. جولیو فرّونی، منتقد ادبی، پژوهشگر تاریخی و استاد دانشگاه، در این مجموعه‌ دوجلدی نه‌‌تنها آثار ادبیات داستانیِ ترجمه‌شده از ایتالیایی به ‌فارسی در طول این سال‌‌ها را در بوته‌ نقد و نظر قرار داده، بلکه آنچه از میان این محصولات مهم بوده ولی از نظر کنشگران ایرانی به ‌‌دور مانده نیز معرفی و داوری کرده است. نشست بررسی کتاب «ادبیات معاصر ایتالیا» ساعت ۱۵ در شهر کتاب به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

شهر کتاب copy