با نمایش آثاری از ابراهیم حاتمی کیا، رضا میرکریمی، اصغر فرهادی، مسعود کیمیایی، همایون اسعدیان، تهمینه میلانی، عبدالرضا کاهانی و مازیار میری چهارمین جشنواره فیلم شهر 24 تا 31 اردیبهشت برگزار می‌شود.

ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر این جشنواره در دومین نشست خبری که صبح دیروز ـ دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ـ در فرهنگسرای رسانه برگزار شد، با اعلام این مطلب اظهار کرد: ۲۷ اثر سینمایی در این جشنواره به نمایش در خواهد آمد که از ۲۴ اردیبهشت نمایش آثار جشنواره در پردیس‌های ملت، آزادی، اریکه ایرانیان، شکوفه، تماشا و فرهنگسراهای اشراق و خاوران آغاز می‌شود.
وی با اشاره به تولیدات این جشنواره گفت: جشنواره‌ها باید با افزایش تولیدات در راستای موضوع جشنواره کمک کنند و بستری را برای تولید فراهم نمایند که در این جشنواره 37 فیلم مستند کوتاه با موضوع جشنواره به مدیریت محمد آفریده تولید شد و همچنین در بخش دانشجویی از 50 دانشجو حمایت شد و هر کدام با کمک هزینه‌ای به مبلغ 500 هزار تومان آثاری را برای جشنواره تولید کردند. داروغه‌زاده ادامه داد: 10 اثر مستند بلند به تهیه کنندگی رشتچیان تولید شده که در میان آنها کارگردان‌هایی چون رخشان بنی اعتماد، محسن امیر یوسفی و محمد رضا اصلانی حضور دارند و در بخش دیگری با عنوان پرسه در شهر نیز 13 فیلم مستند با مشارکت شبکه چهار تهیه شده است.
داروغه‌زاده با اشاره به فیلم «بوسیدن روی ماه» همایون اسعدیان گفت: این کار هم قرار بود برای جشنواره فیلم شهر تولید شود که امیدواریم در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد.
دبیر جشنواره از دیگر تولیدات صورت گرفته، نگارش 30 فیلمنامه کوتاه مستند با موضوعات شهری به مدیریت فرهاد توحیدی دانست.
داروغه‌زاده افزود: شش نشست تخصصی هم درطول برگزاری جشنواره با حضور سینماگرانی چون کیومرث پوراحمد، مهدی کرم پور، شهریار بحرانی و خسرو سینایی برگزار می‌شود.
وی همچنین از نمایش 12 فیلم مستند داخلی و خارجی در سالن وی.آی.پی پردیس سینمای ملت خبر داد. داروغه زاده با اشاره به افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره گفت: مراسم افتتاحیه در 24 اردیبهشت در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود که در این مراسم برگزیدگان بخش دانشجویی معرفی می‌شوند و مراسم اختتامیه نیز در 31 اردیبهشت ماه در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود که تدارک ویژه‌ای برای آن شده است. در ابتدای این نشست حجازی، مدیر روابط عمومی جشنواره مجموعه آثار ارسالی را دو هزار اثر عنوان کرد و در تفکیک آنها گفت: 137 انیمیشن که 43 اثر انتخاب شد، 367 مستند که 34 اثر نهایی شد، 516 فیلم کوتاه که 45 فیلم انتخاب شد و 153 فیلم ویدئویی که 23 اثر به جشنواره راه پیدا کرد.
حجازی از شروع نمایش آثار انیمیشن مستند و کوتاه از ۱۸ اردیبهشت در خانه هنرمندان خبر داد.