اعلام برنامه‌های وزارت ارشاد براى رونق چرخه اقتصاد فرهنگ و هنر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در زمینه اقتصاد فرهنگ و هنر برنامه‌های زیادی در دست اقدام است که یکی از آنها بحث فروش کالا و محصولات فرهنگی است. دولت هم در داخل و هم در خارج از کشور، سرمایه‌گذاری‌هایی با مشارکت بخش خصوصی خواهد داشت. به گزارش ایلنا، وزیر ارشاد با اشاره به برنامه‌های امسال وزارت ارشاد در بخش اقتصاد فرهنگ و هنر و بحث اشتغالزایی در حوزه فرهنگی گفت: ما معتقدیم همان‌طور که در بحث صنعت و کشاورزی و موارد دیگر افراد مشغول به کار هستند در حوزه فرهنگ و هنر هم می‌توان اشتغالزایی ایجاد کرد. وی افزود: به طور مثال خانه‌های فرهنگی دیجیتال که در حال راه‌اندازی است با سرمایه‌گذاری دولت اما توسط بخش خصوصی اداره می‌شود که امسال ۵۰۰ خانه فرهنگ راه‌اندازی خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در زمینه اقتصاد فرهنگ و هنر برنامه‌های زیادی در دست اقدام است که یکی از آنها بحث فروش کالا و محصولات فرهنگی است. هم در داخل و هم در خارج از کشور دولت سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی خواهد داشت. وی در خصوص ارائه آثار سینمایی به خارج از کشور نیز گفت: دوبله فیلم‌های ایرانی و ارائه و عرضه آن به کشورهای مختلف یک از برنامه‌های ما برای رونق چرخه فروش آثار سینمایی است که در حال حاضر خوشبختانه با توجه به گسترش فعالیت‌ها در خارج از کشور بر پایه هفته‌های فرهنگی، زمینه معرفی بیشتر فیلم‌های سینمایی فراهم شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندانی در کشورهای مختلف دنیا برای دیدن آثار سینمایی ایران وجود دارند اما به دلیل اینکه مالکیت فیلم‌ها برای افراد خاص است باید با کسانی که این آثار را تهیه می‌کنند، وارد گفت‌وگو شویم تا اجازه آنها را برای ارائه این فیلم‌ها در خارج از کشور دریافت کنیم.