کدام تئاترها با استقبال روبه‌رو شدند؟

«پدر» همچنان در صدر

عکس یک نمایش پدر copy

روز گذشته آمار فروش و تعداد تماشاگران سالن‌های مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۱۲ آبان‌ماه اعلام شد. تالار هنر: این مجموعه به عنوان تالار تخصصی نمایش‌های کودک و نوجوان هفته گذشته را با استقبال پرشور خانواده‌ها از دو نمایش روی صحنه پشت سر گذاشت. این سالن که ۲۴۲ صندلی در مجموع همکف و بالکن دارد، با دو قیمت بلیت ۹۰ و ۷۰هزار تومانی میزبان دو نمایش «دوره‌گردها» و «سیندرلا»ست. نمایش «دوره‌گردها» به کارگردانی علی فروتن با احتساب بلیت‌های تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و میهمان به فروش ۳۵۶میلیون و ۲۰۰هزار و ۱۰ تومان رسیده است. نمایش «سیندرلا» به کارگردانی مریم کاظمی نیز با احتساب تمامی انواع بلیت‌های یادشده، ۲۲۶میلیون و ۶۴۹هزار و ۶۹۵ تومان در گیشه ثبت کرده است.

تئاتر شهر: مجموع نمایش‌های روی صحنه در سالن‌های مجموعه تئاتر شهر تا امروز حدود 2میلیارد و 600میلیون تومان فروش داشته‌اند که از این رقم 1.67میلیارد تومانش مربوط به فروش تنها یک تئاتر است؛ نمایش «پدر» به کارگردانی آروند دشت‌آرای که از روز ۱۷ مهرماه در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ تماشاگر و قیمت بلیت ۲۰۰ و ۱۰۰هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده، با مجموع ۲۳ اجرا و میزبانی از ۱۰هزار و ۳۱۵ مخاطب (با احتساب بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) یک‌میلیارد و ۶۷۰میلیون و ۲۶۰هزار تومان فروش داشته است.

همچنین نمایش «آواز عاشقانه یک دختر دیوانه» به کارگردانی آروند دشت‌آرای که اجرای خود را از ۷ آبان‌ماه در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ نفر و قیمت بلیت ۱۲۰ تا ۲۵۰هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۶ اجرا و جذب ۲هزار و ۷۱۳ تماشاگر، توانست به فروش معادل ۵۶۳میلیون و ۱۸۵هزار تومان دست پیدا کند.  همچنین نمایش «تله‌وزیون» به کارگردانی الهه پورجمشید که اجرای خود را از روز ۲۱ مهرماه در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۲۰هزار تومان آغاز کرد، با ۱۸ اجرا توانست یک‌هزار و ۳۴۷ تماشاگر داشته باشد و به فروشی معادل ۱۱۴میلیون و ۸۷۶هزار تومان دست پیدا کند.

تماشاخانه سنگلج: در مجموعه سنگلج هم استقبال‌ها از تئاترهای روی صحنه افزایش قابل‌توجهی نسبت به هفته و ماه گذشته داشته است. نمایش «زال و رودابه» در هفته گذشته مبلغ ۷میلیون و ۱۵هزار تومان فروش داشته است. همچنین نمایش «ناآرامسایشگاه» به کارگردانی محسن آزاد که تا ۱۲آبان‌ماه جاری ۱۰ نوبت روی صحنه رفته است، در مجموع ۱۱۲۰ تماشاگر داشته است. گیشه این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و میهمان، مبلغ ۳۸میلیون و ۱۰۴هزار تومان ثبت شده است.


کدام فیلم‌ها با استقبال روبه‌رو شدند؟

روی خوش تماشاگرها به جنگل پرتقال

عکس یک جنگل پرتقال copy

بررسی‌ آمار فروش سینماها در آخر هفته گذشته نشان می‌دهد ۱۰ فیلم پرمخاطب تنها در یک روز نزدیک به 150هزار بلیت فروخته‌اند. جالب اینکه در این میان، «جنگل پرتقال» نسبت به «آهو» که هم‌زمان با هم اکران شده‌اند 13 برابر بیشتر فروخته است. مجموع فروش سینماها تنها در روز پنج‌شنبه گذشته، رقمی معادل 70میلیارد و 149میلیون و 160هزار ریال بوده است. «هتل» که 37روز از آغاز اکران آن سپری شده در یازدهمین روز از آبان 1402 توانسته نظر بیش از نیمی از کل مخاطبان سینما را به خود جلب کند تا با واریز مبلغ 44میلیارد و 911میلیون و 610هزار ریال به گیشه‌ها، در رتبه نخست جدول فروش روزانه قرار گیرد و نهایتا به مجموع مخاطب یک‌میلیون و 893هزار و 810 نفر با درآمدی معادل 850‌میلیارد و 128میلیون و 321هزار و 500 ریال برسد.

اما انیمیشن «بچه‌زرنگ» که اکران آن هم‌زمان با فیلم «هتل» آغاز شده روز پنج‌شنبه گذشته با جلب نظر 22هزار و 144نفر مخاطب توانست مبلغ 8میلیارد و 904میلیون و330هزار ریال کسب کند. تا جایگاه دوم جدول 10 فیلم پرفروش روز موردنظر را به خود اختصاص دهد. جایگاه سوم جدول پرمخاطب‌های یازدهمین روز از آبان 1402 با فروش 7میلیارد و 228میلیون و 930هزار ریالی برای 14هزار و466مخاطب مربوط به فیلم «فسیل» است که از 25 اسفند 1401 تا کنون روی پرده بوده و تا یازدهمین روز از آبان توانسته با جلب نظر 6میلیون و 415هزار و 743مخاطب، درآمدی در حدود 277میلیارد تومان در کارنامه خود ثبت کند.

جدیدها

«گیج‌گاه» نیز که اکران آن دوازدهمین روز از نخستین ماه پاییز امسال آغاز شده، پنج‌شنبه گذشته توانست با فروش 4میلیارد و 595میلیون و 200 هزار ریالی در جایگاه چهارم جدل فروش قرار گیرد. از سوی دیگر «جنگل پرتقال» که اکران آن تقریبا کمی ‌بیش از یک هفته قبل آغاز شده، یازدهمین روز آبان 1402 توانست با درآمد 927میلیون و 350هزار ریالی، در جایگاه هفتم جدول پرمخاطب‌های روز موردنظر قرار گیرد. مجموع فروش این فیلم 5میلیارد و 692میلیون و 575هزار ریال بوده است.

دیگر فیلم تازه اکران شده که اولین فیلم منتقد و نویسنده شناخته‌شده سینمایی، هوشنگ گلمکانی، است، چندان رونق بازاری نداشته است. «آهو» که نزدیک به هشت روز از اکران آن گذشته، با فروش تنها 127بلیت و درآمدی معادل 66میلیون و 250هزار ریال در روز 11 آبان‌ماه، در مجموع 940میلیون و 175هزار ریال برای فروش 2101 بلیت تا یازدهمین روز از آبان 1402 را ثبت کرده است.