تقدیر از راوی «اشک‌ها و لبخندها» پس از شش دهه حضور در سینما

شش دهه پس از اولین نقش‌آفرینی حرفه‌ای جولی اندروز در سال ۱۹۴۷ او هنوز در میان نسل‌های متفاوت یک چهره محبوب است. به گزارش خبرآنلاین، این بازیگر از انگلستان بازیگری را آغاز کرد، در نمایش‌های وودویل، برنامه‌های رادیویی و کنسرت‌های موسیقی نقش‌آفرینی کرد و کم کم صدایش برای همه آوایی آشنا شد.او در دنیای سینما، تئاتر، تلویزیون و موسیقی به یک ستاره بدل شد و روز دوشنبه در تماشاخانه گفن در لس‌آنجلس از او تقدیر به عمل آمد.

اندروز ۷۵ ساله در آستانه رسیدن به این افتخار به یاد گذشته گفت: «فکر کنم همه چیز خیلی فراتر از رویاهای من رخ داد. چه کسی فکرش را می‌کرد زندگی چنین پیچ و تاب‌هایی برای من داشته باشد؟ چه کسی فکر می‌کرد آنقدر خوش‌شانس باشم که لحظه درست در جای درست باشم؟ بازیگری یعنی یادگیری، حتی امروز.»بازیگر فیلم «آوای موسیقی» که در ایران به نام «اشک‌ها و لبخندها» شهرت دارد، درمورد اولین موفقیت خود چنین گفت: «وقتی ۱۲ سالم بود برای اولین بار به طور رسمی روی صحنه ظاهر شدم. در نمایشی در لندن یک قطعه خواندم. قرار بود اجرای من لغو شود. همه چیز خیلی مجلل بود و حضور یک بچه عجیب بود.»

او که برای «اشک‌ها و لبخندها» نامزد اسکار بازیگری شده ادامه داد: «پدر و مادرم و یکی دو نفر دیگر تهیه‌کننده را بیچاره کردند. او هم بالاخره موافقت کرد. روی صحنه رفتم و همه چیز متوقف شد چون تماشاگران بدون قطع مرا تشویق می‌کردند.»

اندروز درمورد دومین موفقیت بزرگ خود چنین ادامه داد: «وقتی ۱۸ سالم بود در برادوی در نمایش «رفیقِ پسرک» روی صحنه رفتم. خیلی سفر رفته بودم و همه جا بازی کرده بودم، اما بازی در برادوی در آمریکا گام بزرگی بود. بعد از این مدت زیادی در برادوی بودم تا اینکه به هالیوود رفتم.»