دنیای اقتصاد: اکران آنلاین مستند «روایت فرهت» به نویسندگی وکارگردانی امیراطهر سهیلی و تهیه‌کنندگی مصطفی شوقی در پلتفرم فیلیمو آغاز شد. این مستند روایت متفاوتی از مهاجران افغانستانی را به مخاطب ارائه داده و پرتره‌ دکتر احمد شاه فرهت، پزشک افغانستانی متخصص اطفال که به دلیل زندگی پر‌فراز‌و‌نشیب خود شهرت خاصی در ایران پیدا کرده، به تصویر کشیده است. مستند «روایت فرهت» در شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت رونمایی شد. این مستند تولید «خانه مستند» و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

 

دنیای اقتصاد: نمایشگاه «دنیای آینده، دنیای فلسطین» در دانشگاه تهران و فرهنگسرای اشراق افتتاح می‌شود و تا چهاردهم آبان‌ماه برقرار است. در این نمایشگاه، ۳۰ پوستر از آثار طراحی‌شده توسط هنرمندان ایرانی و خارجی با موضوع مظلومیت غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در معرض دید عموم گذاشته شده است. نمایشگاه پوستر «دنیای آینده، دنیای فلسطین» از امروز در فرهنگسرای اشراق و دانشگاه تهران آغاز به کار کرده و تا ۱۴ آبان پذیرای عموم مردم خواهد بود. زمان بازدید از نمایشگاه از ساعت ۱۰ الی ۱۹ است.

 

دنیای اقتصاد: جواد مولانیا، بازیگر و کارگردان تئاتر، هفته آینده نمایش «خبری از او نیست» را در پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب روی صحنه می‌برد. در خلاصه‌ داستان «خبری از او نیست» چنین آمده است: «زن و شوهری با دوستانشان شامی دوستانه ترتیب می‌دهند، در خلال این مهمانی مسائلی بازگو می‌شود که دیگران از شنیدنش شوکه می‌شوند...».

 

دنیای اقتصاد: در آستانه برگزاری هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، آمار متقاضیان شرکت در این جشنواره اعلام شد. در بخش بین‌الملل این دوره ۱۸۳۹ فیلم از ۱۱۳ کشور متقاضی حاضر بوده‌اند. همچنین از میان فیلم‌سازان متقاضی حضور در این دوره، ۸۱۱ فیلم‌ساز زن و ۱۰۲۸ فیلم‌ساز مرد حضور دارند. نکته جالب اینکه ۷۰ درصد آثار متقاضی حضور در بخش رقابتی این رویداد، مستندهای کوتاه هستند. هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» اوایل آذر ۱۴۰۲ با دبیری محمد حمیدی مقدم برگزار می‌شود.

 

دنیای اقتصاد: چهارمین دوره نمایشگاه سازخانه به همت خانه موسیقی ایران و کانون سازندگان ساز در شاخه‌های سازهای ایرانی، کلاسیک و ابداعی برپا می‌شود. این دوره از نمایشگاه، میزبان جلسات و نشست‌های تخصصی در حوزه سازسازی نیز هست. دوره گذشته این رویداد دی‌ماه سال ۱۳۹۸ برگزار شد و برگزاری دوره جدید آن با توجه به شیوع کرونا،‌ از آن زمان تاکنون متوقف شده بود.