حاشیه‌ و متن افتتاحیه نمایشگاه کتاب

دفتر رییس‌جمهور پخش مستقیم برنامه نمایشگاه کتاب را مصلحت ندانست

مراسم افتتاحیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم مثل هر مراسم رسمی دیگری حاشیه‌های مخصوص خودش را داشت. به گزارش خبرآنلاین، این مراسم عصر روز سه شنبه با حضور محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور برگزار شد و وزیر ارشاد در هنگام ارائه گزارش نظرسنجی نمایشگاه سال گذشته که در آن درصد افراد مجردی که از نمایشگاه دیدن کرده بودند، بیشتر از متاهلان بود، اظهار امیدواری کرد که سال آینده جوانان بیشتر ازدواج کنند. با حضور احمدی‌نژاد در جایگاه، فردی از میان جمعیت برخاست و با سپاس از خدمات دولت خدمتگزار، یک جلد قرآن کریم را به رییس‌جمهور هدیه داد. در مراسم افتتاحیه بختیاری وزیر دادگستری و مهدی چمران رییس شورای شهر حضور داشتند. بعد از پایان مراسم، باد شدیدی در مصلا وزیدن گرفت که مسوولان نمایشگاه به تکاپو افتادند تا سازه‌های موقت آسیبی نبینند.

۸۰ درصد غرفه‌های نمایشگاه فاقد دستگاه کارتخوان هستند

با توجه به اینکه دو ‌روز از بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب می‌گذرد برخی از غرفه‌ها از امکانات رفاهی از جمله دستگاه‌های کارتخوان برخوردار نیستند. به گزارش فارس در نخستین روز از افتتاح نمایشگاه کتاب برخی از ناشران هنوز غرفه‌های خود را نچیده و بعضی دیگر از مراجعه‌کنندگان برای خرید کتاب قدری صبر می‌خواهند تا آنها پس از آمادگی و چیدمان کامل به فروش آثار بپردازند. بر اساس مشاهدات خبرنگار فارس از غرفه‌ها نزدیک ۸۰ درصد غرفه‌ها به سیستم کارتخوان مجهز نبوده یا اینکه هنوز به شبکه بانکی وصل نیستند که این امر برای برخی از بازدیدکنندگان جای سوال دارد. بر مبنای این گزارش، برخی از دستگا‌ه‌های خودپرداز بانک صادرات در صحن مصلی و شبستان قابل استفاده و برخی دیگر خاموش و غیرقابل استفاده است.

«دیدگاه‌های رهبری درباره انقلاب اسلامی» در دو چاپ عرضه می‌شود

مسوول موسسه انقلاب اسلامی «دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری» از عرضه چاپ اول و دوم کتاب معارف انقلاب در نمایشگاه کتاب خبر داد. مسوول غرفه موسسه انقلاب اسلامی «دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری مدظله‌العالی» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: موسسه انقلاب اسلامی و دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با ۲۰ عنوان کتاب چاپ دفتر انتشارات و ۳۰ عنوان کتاب‌های مرتبط با مقام معظم رهبری در نمایشگاه حضور دارد؛ البته در این غرفه تعدادی نرم‌افزار مرتبط هم عرضه می‌شود. به گفته امیرمحمدی جدیدترین کتاب این انتشارات که طی دو روز گذشته رونمایی شد با عنوان «معارف انقلاب» در نمایشگاه حاضر است. علاوه بر آن کتاب «شرح ماجرا» که کالبدشکافی فتنه ۸۸ است و همچنین «نوبهار جان و دل» از سخنان رهبر انقلاب درباره موسم حج و کتاب «سرنوشت پنجم» و «مطلع عشق» و کتاب‌های مرتبط با رهبر انقلاب در غرفه ارائه می‌شود. به گفته وی، در نمایشگاه بیست و چهارم کتاب تهران چاپ اول کتاب معارف انقلاب به همراه چاپ دوم این اثر عرضه خواهد شد.

دفتر رییس‌جمهور پخش مستقیم برنامه نمایشگاه کتاب را مصلحت ندانست

رییس سازمان صداوسیما در پاسخ به پرسشی درباره اخباری مبنی بر اینکه «رییس‌جمهور از صداوسیما درخواست وقت زنده برای گفت‌وگو با مردم داشته ولی صداوسیما چنین درخواستی را قبول نکرده است»، گفت: نه، مساله به این صورت نبوده است. به گزارش ایسنا سیدعزت‌الله ضرغامی صبح روز چهارشنبه در حاشیه جلسه‌ هیات دولت هم‌چنین خاطرنشان کرد: در ارتباط با برنامه گشایش نمایشگاه کتاب، تلویزیون برنامه پخش زنده داشت و شبکه خبر در آنجا مستقر بود و گزارش می‌داد. ولی خوشبختانه یا بدبختانه به هر دلیلی کسانی که در دفتر رییس‌جمهور مسوولیت دارند مصلحت ندانستند که برنامه به صورت مستقیم پخش شود، وگرنه ما دیروز هم آمادگی لازم را داشتیم.

رییس سازمان صداوسیما در واکنش به پرسش مجدد خبرنگاران درباره‌ درخواست گفت‌وگوی زنده رییس‌جمهور از تلویزیون گفت: در طول چند روز گذشته آقای رییس‌جمهور ـ به قول خودشان به شوخی مطرح کردند که دورکاری می‌کردند ـ در منزل‌شان بودند. وقتی تشریف آوردند محل کار، تمام امکانات در اختیارشان خواهد بود.