4 نفر عامل جنایت بودند

در همین راستا حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز، گفت: در صحنه قتل مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش (وحیده محمدی‌فر) چهار نفر حضور داشتند که در بازداشت به سر می‌برند. او افزود: سه نفر از این افراد در روزهای گذشته دستگیر شده بودند و نفر چهارم که در صحنه قتل حضور داشت امروز و با دستور قضایی بازداشت شد. همراه فردی که امروز بازداشت شده است، چاقو و دو عدد گوشی تلفن همراه و چند قطعه طلای همسر مرحوم مهرجویی کشف شده است. رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: با تلاش و حضور شبانه‌روزی مقامات قضایی مربوطه و ماموران پلیس آگاهی استان البرز، حدود ۲۰ مظنون شناسایی و از آنها توسط بازپرس پرونده و کارآگاهان ویژه قتل پلیس آگاهی استان البرز تحقیق شد. همزمان آثار به‌جامانده در صحنه قتل مرحوم داریوش مهرجویی جهت بررسی به آزمایشگاه تشخیص هویت پلیس آگاهی فراجا ارسال شد.

او ادامه داد: همچنین در بازجویی‌های فنی و تخصصی صورت‌گرفته، چند نفر از مظنونین که بازداشت شده بودند اقاریری در خصوص قتل و نحوه آن داشتند. علاوه‌بر اقرار متهمان، حسب تایید و اعلام آزمایشگاه تشخیص هویت پلیس آگاهی فراجا، برخی از آثار به‌جامانده از صحنه قتل، از قبیل نمونه خون و بزاق نیز که قبلا جهت بررسی به آزمایشگاه ارسال شده بود، با نمونه خون و بزاق تعدادی از متهمان مطابقت دارد. لذا در خصوص برخی از متهمان علاوه بر اقرار، ادله و قرائن دیگر از جمله مطابقت نمونه آثار به‌جامانده و برداشت‌شده از صحنه قتل و منزل مقتولان با متهمان بازداشت‌شده وجود دارد. این مسوول بیان کرد: تحقیقات انجام‌شده تاکنون حکایت از آن دارد که علت و انگیزه قتل به جهت وجود اختلافات شخصی مابین متهمان و مقتولان بوده است. با توجه به تعدد متهمان، تحقیقات تکمیلی جهت بررسی دقیق نحوه، چگونگی و جزئیات قتل، تعداد دقیق متهمان، میزان و نوع دخالت هریک از متهمان در قتل از قبیل مشارکت یا معاونت و بررسی دقیق سایر ابعاد پرونده در حال انجام است که در این خصوص پس از تکمیل تحقیقات، نتیجه قطعی اعلام خواهد شد.

 مستندی درباره فاجعه؟

بهروز افخمی، کارگردان و فیلم‌نامه نویس مطرح کشور، با حضور در محل زندگی مرحوم داریوش مهرجویی، گفت: من نمی‌دانم انجمن سینمایی در مورد کشته شدن یکی از کارگردان‌های مطرح کشور می‌خواهد چه‌کار کند اما من خودم دارم تحقیق می‌کنم شاید بتوانم داستانی در این خصوص بنویسم. وی در خصوص حضور خود در این محل، توضیح داد: من آمدم ببینم راه آمدن کجاست تا بعدا اگر خواستیم در داستان توصیف کنیم بتوانم، البته فیلم‌هایی هم می‌گیریم شاید بعدا ببینیم فیلم‌ها ظرفیت مستندسازی دارد یا خیر، ولی قصد دارم یک داستان در مورد جنایت به سبک هیچکاک بنویسم‌.

وی افزود: معلوم بود متهم‌ها زود دستگیر می‌شوند چون در این‌طور جنایت‌ها آثار زیادی می‌ماند و کارآگاهان سریع تشخیص می‌دهند. این کارگردان مطرح کشور اضافه کرد: در این یک هفته خبرها را خواندم و اینکه مهرجویی قرار بود خانه‌اش را به تهران بیاورد را نیز شنیده بودم. وی در بخش دیگری با بیان اینکه نباید نسبت به شایعات واکنش نشان بدهیم، اظهار کرد: باید آگاه و عاقل باشیم و با تامل شایعات را بررسی کنیم. افخمی در خصوص مساله کشته شدن خانواده مهرجویی توسط آشنایان، گفت: از اختلاف شخصی با ایشان خبری ندارم من به ایشان نزدیک نبودم. وی افزود: ایشان استاد ما بودند و چیزی حدود ۱۷-۱۸ سال فاصله سنی داشتیم. مساله به عنوان یک داستان جنایی برای من مورد پیگیری است. دیروز پس از تشییع‌جنازه می‌خواستیم بیاییم اما دیدیم نور را از دست می‌دهیم.