«امواج گرسنه»به بازار کتاب ایران رسیدند

«امواج گرسنه» رمانی از «آمیتاو گوش»، نویسنده پست‌مدرن هندی‌تبار با ترجمه ناهیده هاشمی منتشر شد. نویسنده در این کتاب به مسائل اجتماعی، حوادث طبیعی، فرهنگ، آداب و رسوم و مشکلات مردم فقیر هندوستان می‌پردازد. این رمان از سوی نشر آموت منتشر شده و نویسنده آن سعی داشته در فضایی پست مدرن زبانی ساده به کار گیرد.

«آمیتاو گوش» سال ۱۹۵۶ در شهر کلکته کشور هند به دنیا آمد. او در آغاز در دهلی‌ نو روزنامه‌نگار بود و قبل از نوشتن اولین کتابش، مدرک دکترای خود را از دانشگاه آکسفورد گرفت. گوش تاکنون موفق به دریافت جوایزی همچون «بوکر آسیا»، «من‌بوکر» و «ایمپک دوبلین» ‌شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «گفتم تصورش را بکن فوکر، سرگذشت اجدادت را تصور کن! آنها در این جزیره غریب بودند و تازه به سرزمین امواج آمده بودند. بعد از سال‌ها تلاش و کوشش توانسته بودند پایه سنگ چین را پی‌ریزی کنند».

یکی از مشخصه‌های رمان «امواج گرسنه» دامنه تحقیقات آمیتاو گوش درباره زندگی و فرهنگ هندی‌ها بوده است. نویسنده در یادداشت پایانی کتاب به تمام منابع اشاره کرده است. رمان « امواج گرسنه» به تازگی با شمارگان یک هزار و صد نسخه و قیمت ۲۳ هزار تومان از سوی نشر «آموت» منتشر شده است.