چرا امسال برخی تماشاگران به سالن جشنواره‌ تئاتر راه نمی‌یابند؟

مدیر اجرایی جشنواره تئاتر فجر گفت: امسال در صدور کارت VIP (ویژه) نسبت به سال‌های گذشته سخت‌گیری بیشتری داشته‌ایم. پیمان شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ صدور کارت‌های پرشمار VIP که باعث می‌شود تعدادی از تماشاگرانی که بلیت خریده‌اند، امکان ورود به سالن‌های تئاتر را پیدا نکنند، توضیح داد: صدور کارت VIP همیشه و در تمام دوره‌های جشنواره به شکل سنتی اتفاق می‌افتد، اما هرگز میهمانانی را که برای آنها کارت VIP صادر می‌شود و در سطح کلان مدیریتی هستند در سالن‌ها نمی‌بینیم. در واقع به رسم معمول، این نوع کارت‌ها بیشتر یک کارت‌های تعارفی است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه کارت VIP به صورت عکس‌دار صادر می‌شود، شخص دیگری نمی‌تواند به جای آن افراد به تئاتر بیاید. ضمن اینکه معمولا مدیرانی که برای آنها این‌گونه کارت‌ها صادر می‌شود با هماهنگی‌های قبلی به تماشای نمایش‌های خاص که بیشتر در تالارهای وحدت و اصلی اجرا می‌شود، می‌روند. شریعتی با اشاره به استقبال تماشاگران از نمایش‌های جشنواره‌ تئاتر فجر اضافه کرد: استقبال از جشنواره همیشه یکسری محسنات و مشکلاتی دارد به ویژه در سالن‌هایی که ظرفیت‌شان اندک است، همیشه مشکل هجوم تماشاگران را داشته‌ایم.

مدیر اجرایی جشنواره تئاتر فجر افزود: امسال تلاش کردیم با اولویت‌بندی این مشکلات را حل کنیم. از آنجا که ۶۰ درصد بلیت‌ها در مدت ۷۲ ساعت به فروش رفت، اولویت‌های دوم سالن‌ها را به گروه‌های شهرستانی اختصاص دادیم که در مجموع حدود ۱۲۰۰ نفر هستند که به تماشای نمایش‌ها بروند.

شریعتی سومین اولویت بلیت‌های امسال را خبرنگاران رسانه‌ها دانست و یاد‌آور شد: سال گذشته ۴۸۵ کارت خبرنگاری صادر شده بود، اما امسال بیش از ۲۰۰ کارت نداده‌ایم و چون این افراد خبرنگاران فعال در طول سال هستند، باید شرایط حضور آنها در سالن‌ها ایجاد شود.