با نوستالژی مدرسه پیرمردها

شبکه‌های سیما برای آخر این هفته مصادف با روزهای ابتدایی بهمن ماه (پنج‌شنبه و جمعه ۵ و ۶ بهمن ماه) مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن را برای پخش تدارک دیده‌اند. شـبـکـه یــک

به گزارش روابط عمومی سیما ، فیلم سینمایی فساد دولتی به کارگردانی کیو مننینگ، محصول سال ۲۰۱۰ آمریکا امشب ساعت ۲۳:۱۵ پخش می‌شود. فیلم تلویزیونی خورشید به کارگردانی ابراهیم شیبانی هم فردا ساعت ۱۶ روی آنتن می‌رود.

شـبـکـه دو

فیلم سینمایی نهنگ آزاد ۱ به کارگردانی سیمون وینسر امروز صبح ساعت ۷:۳۰ در قالب برنامه سینما صبحانه پخش می‌شود. فیلم سینمایی سارا کوچولو به کارگردانی آلفونسو کوارون هم امروز ساعت ۱۴:۳۰ سیما روی آنتن خواهد رفت. فیلم تلویزیونی به صرف شربت و شیرینی ‌به کارگردانی هادی مقدم‌دوست امشب ساعت ۲۱ از برنامه سینما جام جم روی آنتن می‌رود.

همچنین فیلم سینمایی کوکی فردا صبح ساعت ۷:۳۰ در قالب برنامه سینما صبحانه روی آنتن می‌رود. فیلم سینمایی نقطه آغاز به کارگردانی علی عطشانی هم فردا عصر ساعت ۱۷:۳۰ روی آنتن خواهد رفت. فیلم تلویزیونی رایزن عشق فردا شب ساعت ۲۱ در قالب سینما جام جم روی آنتن می‌رود.

فیلم سینمایی مدرسه پیر مردها هم فرداشب ساعت ۲۳ پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم با بازی سعید پورصمیمی، اکبر عبدی، مهدی فتحی و به کارگردانی علی سجادی حسینی آمده : پسرهای آقای پاک نهاد موسس مدرسه ناشنوایان به بهانه اینکه پدر به خارج از کشور رفته است، می‌خواهند ساختمان قدیمی مدرسه را خراب کنند و جای آن پاساژ بنا کنند. نوه پیشکار آقای پاک نهاد برحسب تصادف در می‌یابد که او برخلاف گفته پسرانش در جایی نگهداری می‌شود که به نظر می‌رسد مدرسه پیرمردها باشد. فسقلی با پنهان شدن در اتومبیل پسرهای پاک‌نهاد سر از یک آسایشگاه سالمندان در می‌آورد. فسقلی با کمک پیرمردان ساکن آسایشگاه و سرآشپز آنجا تصمیم به نجات ...

شـبـکـه سـه

فیلم سینمایی جنت ۲ به کارگردانی کوریال دشموخ امروز ساعت ۱۹ پخش می‌شود. فیلم تلویزیونی حرفه‌ای‌‌ها به کارگردانی پوران درخشنده و با بازی داریوش فرهنگ، حنانه شهشهانی، گیتی ساعتچی و مجید جوزانی هم فردا شب ساعت ۱۹ پخش می‌شود.

شـبـکـه چـهـار

فیلم سینمایی باغ های کندلوس به کارگردانی ایرج کریمی و با بازی محمدرضا فروتن، خزر معصومی، بهناز جعفری، شاهرخ فروتنیان و مسعود کرامتی، محصول سال ۱۳۸۳ سینمای ایران، فردا ظهر ساعت ۱۲ پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم به تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع نوری آمده: بیژن که سال‌ها در خارج از کشور زندگی می‌کرده، به ایران برمی‌گردد و دوستانش علی و سعید با دیدن او، به یاد دوستان قدیمی و از دنیا رفته‌شان کاوه و آبان می‌افتند که زوج اهل هنر و عاشقی بودند و در افجه در خانه‌ای ییلاقی زندگی می‌کردند. آبان که برای گذران زندگی، از همان اوایل نقاشی را رها کرد و کارمند بانک شد، فهمید که سرطان دارد و بیماری‌اش پیشرفت هم کرده است. او شدت بیماری‌اش را از کاوه پنهان کرد و اتفاقا کاوه زودتر از او از دنیا رفت. حالا سال‌ها گذشته و علی و سعید دیگر یادشان نمی‌آید که زمانی آنها هم همسرانشان را دوست داشتند؛ اما حالا آنها از زندگی مشترکشان راضی نیستند. همچنین فیلم سینمایی یک زندگی ساده به کارگردانی آن هویی فردا شب ساعت ۲۰:۳۰ در قالب برنامه سینما۴ پخش می‌شود.