نمایش «فریز مکبث فریز» نوشته‌ شهرام احمدزاده و با دراماتورژی، طراحی و کارگردانی آرش دادگر از دوشنبه ۲۳ مردادماه در سالن سمندریان اجراهای خود را آغاز می‌کند. نمایش «فریز مکبث فریز» که اقتباسی از نمایش‌نامه «مکبث» اثر ویلیام شکسپیر است با بازی حسام منظور، صدف اسپهبدی، فرید قبادی، یعقوب صباحی، عبدالرضا نصاری، امیر رجبی، ندا حبیبی، الهه زحمتی، سعید راستی، رامین یحیی‌زاده، شهاب خاضع‌حق، بردیا رحمتی، یونس افسری، حورا پاکیزه و هانیه مهری هر شب ساعت ۱۹ در سالن سمندریان این تماشاخانه به صحنه می‌رود.

مکبث

 

مهرداد نبئی، طراح صدا و آهنگساز مجموعه پرطرفدار «سیا ساکتی»، درگذشت.او آهنگساز و طراح صدا در حیطه تخصصی انیمیشن و از پیشکسوتان این عرصه در ایران بود که سابقه آهنگسازی و کار صدا برای بیش از پنج‌هزار دقیقه فیلم، مجموعه و تیزر انیمیشن را داشت. از کارهای شاخص نبئی می‌توان آهنگسازی برای آثاری چون قصه ما مثل شد، دانشمندان بزرگ، فرمانروایان مقدس، یار مهربان، ماجراهای کوشا، سیا ساکتی، ماجراهای ریزه میزه، نیکی و نیکان، قصه‌های میدان صد و یک، داستان تاریخ، داستان پیامبران و بسیاری آثار دیگر را نام برد.

4621941

 

جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ عربستان سعودی در واکنش به ادامه اعتصاب بازیگران آمریکا، رویداد ویژه «زنان در سینما» را در جشنواره آتی فیلم ونیز لغو کرد. محمد الترکی، مدیر جشنواره دریای سرخ، این اقدام را در حساب اینستاگرام خود اعلام کرد و نوشت: «به دلیل اعتصاب بازیگران و در همبستگی با بازیگران، نمی‌توانیم رویداد زنان در سینما را در جشنواره ونیز ادامه دهیم.» جشنواره فیلم ونیز که از ۳۰ اوت تا ۹ سپتامبر برگزار می‌شود، یکی از اولین رویدادهای بزرگ سینمایی است که با چالش اعتصاب بازیگران درگیر است. پیش از این نیز فیلم افتتاحیه اصلی با عنوان «چالشگران» به دلیل احتمال کم حضور بازیگران از جشنواره ونیز خارج شد.

ونیز

 

نمایشگاه «خال و خط شکسته» با نمایش آثار خوش‌نویسی سیدعلی فخاری در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. در این نمایشگاه ۸۰ اثر خوش‌نویسی شکسته نستعلیق به نمایش گذاشته شده است که اکثر آثار از کاغذهای قدیمی، زرافشان منقوش به طلا و تذهیب با طلا و تعدادی از آثار هم روی کاغذهای آهار مهره و کاغذهای ابر و باد دست‌ساز با رنگ گیاهی است. سیدعلی فخاری متولد ۱۳۴۳، شهر قزوین، فعالیت هنری خود را سال۱۳۶۰ آغاز کرده‎ است و از سال ۱۳۷۰ مدرس انجمن خوش‌نویسان ایران و قزوین بوده است. وی بیش از ۵۰ نمایشگاه انفرادی و داور چندین دوره جشنواره کشوری و بین‎المللی در کارنامه کاری خود دارند. این نمایشگاه تا ۲۹ مردادماه و در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقه‌مندان است.