سعید پورصمیمی «آزادی» را به صحنه تئاتر بازمی‌گرداند

سعید پورصمیمی بعد از سه دهه دوری از کارگردانی تئاتر قصد دارد نمایشنامه «آزادی به سرزمین خود بازمی‌گردد» را با حضور رضا بابک به صورت نمایشنامه‌خوانی اجرا کند. به گزارش مهر، نمایشنامه «آزادی به سرزمین خود بازمی‌گردد» از آثار سعید پورصمیمی است که طی یک ماه گذشته توسط نشر ثالث منتشر شده است. این اثر که موضوعی اجتماعی و معاصر دارد قرار است در برنامه نمایشنامه‌خوانی انجمن بازیگران خانه تئاتر برای کمک به زلزله‌زدگان در فرهنگسرای اندیشه اجرا شود.

پورصمیمی که از هنرمندان شناخته‌شده و مطرح بازیگری ایران است حدود ۳۰ سال است که در عرصه کارگردانی تئاتر فعالیت نداشته و در سه دهه گذشته تنها در مقام بازیگر در آثاری نظیر «دایره گچی قفقازی» زنده‌یاد حمید سمندریان، «ریچارد سوم» و «هنر» داود رشیدی به ایفای نقش پرداخته است.

وی قصد دارد نمایشنامه «آزادی به سرزمین خود بازمی‌گردد» را با حضور بازیگرانی چون رضا بابک، پریزاد سیف، شبنم فرشادجو، کامبیز بنان و مهدیار درویشی روز جمعه ۱۷ آذرماه ساعت ۱۹ در قالب نمایشنامه‌خوانی اجرا کند.

این هنرمند عرصه تئاتر پیش از این نگارش آثاری چون «داستان ضحاک»، «بارگه داد»، «حدیث قتل میرزاتقی خان امیرکبیر» و «پیر صنعان» را در کارنامه کاری خود دارد. پورصمیمی در اوایل دهه ۶۰ نمایش «بارگه داد» را با حضور بازیگرانی چون رضا بابک و اصغر همت در مقام کارگردان در مجموعه تئاتر شهر به صحنه برد.