از برنده بوکر تا خالق «هری پاتر»

«هیلاری منتل» و «جی.کی رولینگ» در فهرست زنان نویسنده‌ای قرار گرفته‌اند که در سال ۲۰۱۲ بر بازار کتاب حکمرانی کرده‌اند. به گزارش ایسنا، روزنامه «گاردین» در گزارشی فهرست نویسندگان زنی را که در سال جاری میلادی با انتشار آثار خود نفوذ فراوانی در بازار کتاب داشتند تهیه کرده که در آن نام‌های آشنایی چون برنده جایزه بوکر و خالق «هری پاتر» دیده می‌شود.

«هیلاری منتل» به عنوان نخستین زن و اولین نویسنده انگلیسی که دو جایزه بوکر را از آن خود کرده در سال ۲۰۱۲ نام خود را در دنیای ادبیات معاصر ماندگار کرد. وی که یک‌بار با رمان «تالار گرگ» جایزه‌ بوکر را به دست آورده بود،‌ امسال با سومین جلد از سه‌گانه‌ «بالا آوردن اجساد» دومین بوکر را به چنگ آورد. «هیلاری منتل» در حال حاضر یکی از با نفوذ‌ترین و مهم‌ترین نویسندگان رمان‌های انگلیسی محسوب می‌شود. او در رمان‌های تاریخی خود داستان معروف «توماس کرامول»، «هنری هشتم» و «آن بولین» را روایت کرده و مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرده است. یکی دیگر از نویسندگان زن موفق سال ۲۰۱۲ از نگاه گاردین، «جی.کی رولینگ» است که بیشتر به عنوان خالق هفت‌گانه‌ «هری پاتر» شناخته می‌شود. او امسال با انتشار اولین رمان ویژه بزرگسال دوباره نامش در صدر فهرست نویسندگان آثار پرفروش قرار گرفت. «خلأ تصادفی» نام نخستین تجربه‌ رولینگ در حوزه ادبیات بزرگسال است که تاکنون به فروش بسیار بالایی دست یافته و در انگلیس عنوان سریع‌ترین میزان فروش طی سه سال گذشته را کسب کرده است. این رمان ۵۰۰ صفحه‌ای داستان مردم یک شهر را پس از مرگ ناگهانی یکی از شهروندان در قالب طنزی سیاه روایت کرده است.

«کیت ماس» از دیگر نویسندگان زنی است که امسال مورد توجه فراوان خوانندگان آثار ادبی قرار گرفته است. سه‌گانه‌ تاریخی او امسال با انتشار «قلعه»، رمانی ۷۰۰ صفحه‌ای تکمیل شد و شهرت افزونی برایش به ارمغان آورد. «ماس» یکی از بنیانگذاران و برگزارکنندگان جایزه‌ ادبی «اورنج» انگلیس است که هرساله به نویسنده زن تعلق می‌گیرد. «آماندا هاکینگ» نیز یکی دیگر از زنان نویسنده محبوب سال ۲۰۱۲ لقب گرفته است. نام او در فهرست پرفروش‌ترین نسخه‌های دیجیتالی سایت آمازون خودنمایی می‌کند و همین مطلب نشانگر موفقیت او طی سال‌ جاری میلادی است.