همایش تجلیل از مفاخر فرهنگی کشور باحمایت کنسرواتوآر موسیقی تهران دی‌ماه در فرهنگسرای خاوران با رونمایی از سردیس سه هنرمند برگزار می‌شود. به گزارش ایلنا، محمد عبدالوند، مدیر اجرایی همایش در نشست خبری که به همین مناسبت در محل کنسرواتوآر تهران برگزار شد، گفت: ایده برگزاری چنین همایشی را از سال‌ها قبل در ذهن داشتم تا اینکه طرح را با آقای معافی مدیریت کنسرواتوآر موسیقی تهران در میان گذاشتم و ایشان حمایت کردند.

عبدالوند همچنین ضمن اشاره به اینکه هنرمندان مورد نظر از میان کلیه رشته‌های هنری انتخاب می‌شوند، اظهار کرد: طی این همایش از هنرمندان بزرگی همچون جمشید مشایخی، عزت‌الله انتظامی، بهروز بقایی، ناصر تقوایی، داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی از هنرمندان و بزرگان هنر سینما و دکتر قطب‌الدین صادقی و اکبر زنجانپور از بزرگان عرصه تئاتر تجلیل به عمل می‌آید.

وی همچنین با اشاره به اینکه از ژاله علو به عنوان پیشکسوت عرصه دوبله نیز برای حضور در مراسم دعوت خواهد شد، افزود: از هنرمندان هنر موسیقی استادان دهلوی، لطفی، نوربخش و امین‌الله رشیدی در میان اسامی حضور دارند و در زمینه خوشنویسی استاد امیرخانی، رسول مرادی، مجتبی سبزه و استاد سلحشور افرادی هستند که از یک عمر زحمت آنها قدردانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین در همایش دی‌ماه از سردیس استاد امیرخانی، محمد نوری و جمشید مشایخی به عنوان سه هنرمند بزرگ کشور در حوزه‌های خوشنویسی، موسیقی و سینما رونمایی خواهد شد.