رضا بابک

 

نشست ماهانه موسیقی سال جاری فرهنگسرای ارسباران، امروز شنبه با اجرای متنوع موسیقی برگزار می‌شود.این نشست شامل ۷ اجرای دونوازی سنتور و تمبک، تار و آواز، گروه موسیقی چکاوک، دونوازی سنتور و تمبک، گروه ریژان، پیانو و آواز و گروه گریان است. دوستداران موسیقی برای حضور در این برنامه هنری می‌توانند ساعت ۱۸ به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

ارسباران

 

نمایشگاه نقاشی احد مظفری کاکاوندی در نگارخانه مرکز هنری نقش با عنوان «باغ مظفری» برپاست.«باغ مظفری» نمایشگاهی شامل ۳۷ اثر از آثار هنرمندی است که بیش از هفت دهه با تکنیک‌ میکس مدیا و مضامین مختلف از گل و مرغ تا اسطوره و خیال به خلق هنر پرداخته و با به تصویر کشیدن جریان سیال ذهن، در پی مواجهه بی‌واسطه با مخاطب است. این نمایشگاه تا ۱۶ تیرماه همه‌روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ به جز روزهای شنبه به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای پارک ساعی، پلاک ۲۱۶۹، مرکز هنری نقش پذیرای علاقه‌مندان است.

باغ مظفری

 

فیلم کوتاه «تشک» به دهمین دوره فستیوال ZERO PLUS International Film Festival در روسیه راه پیدا کرد. فیلم کوتاه «تشک» به نویسندگی و کارگردانی آرش حسن‌پور در سی‌وششمین دوره جشنواره Cinekid در هلند اولین اکران جهانی خود را داشت و پس از آن در بیست و نهمین دوره جشنواره San Luis Obispo در آمریکا حضور یافت. در خلاصه این فیلم آمده است:«تشک نمناکی که لکه زرد‌رنگ روی آن افتاده برای خشک شدن از بالکن خانه پسر بچه ۸ساله‌ای به نام محسن آویزان شده است که باعث تمسخر و قضاوت دوستان او می‌شود...» در این فیلم کوتاه محمد‌سروش علیشاهی، سالار قدیمی، محمد‌امین محمدی، فاطیما نیشابوری و یدالله شادمانی ایفای نقش کرده‌اند.

تشک

 

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار حداقل مدت‌زمان اکران برای واجد شرایط شدن آثار در شاخه بهترین فیلم را افزایش داد. آکادمی این قوانین جدید را از فصل آینده این جوایز اعمال خواهد کرد و بر اساس آن فیلم‌ها برای کسب شرایط لازم برای رقابت در شاخه بهترین فیلم حداقل باید ۴۵ روز اکران عمومی شوند. این تغییر در راستای تلاش برای حمایت از اکران سینمایی و تفاوت قائل شدن میان آثار ساخته‌شده برای اکران سینمایی و محصولات سامانه‌های نمایش‌ آنلاین گرفته شده است.پیش‌تر فیلم‌های سینمایی با شرط هفت روز اکران متوالی و تجاری در سینماهای مناطق مورد تایید، واجد شرایط اسکار بهترین فیلم می‌شدند.