خولیو ایگلسیاس

خولیو copy

گزارش‌ها حاکی از آن است که «خولیو ایگلسیاس» خواننده سرشناس لاتین و پدر «انریکه ایگلسیاس» دچار مشکلات جدی سلامتی شده، تا حدی که حتی متن ترانه‌هایش را به یاد نمی‌آورد. خواننده بزرگ اسپانیایی مدتی است که در انظار عمومی ظاهر نشده و این موضوع باعث نگرانی هوادارانش شده است، چراکه وضعیت سلامتی او زیر سوال رفته است.  

به گفته مجریان یک برنامه تلویزیونی در آرژانتین، یک جراحت قدیمی باعث شده است خولیو ایگلسیاس به اندازه‌ای درد داشته باشد که ناگزیر شود روی ویلچر بنشیند و این موضوع باعث بدتر شدن سلامت روانش نیز شده است. این هنرمند ۷۹ساله در سن بسیار جوانی دچار تصادف وحشتناکی شده و ستون فقرات خود را تحت عمل جراحی قرار داده و این موضوع دردسرها و ناراحتی‌های زیادی را در طول زندگی برای او به همراه داشته است. همچنین گفته می‌شود سیستم حرکتی و شناختی خولیو ایگلسیاس به‌درستی کار نمی‌کند، به همین دلیل است که او دیگر حتی آهنگ‌های خودش را به خاطر نمی‌آورد. ارتباط مستقیم برقرار نکردن این هنرمند سرشناس موسیقی لاتین با دوستانش، گمانه‌زنی‌ها و نگرانی‌ها درباره وضعیت سلامتش را دوچندان کرده است. خولیو ایگلسیاس یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان جهان است که تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیون نسخه از آثارش فروش رفته است. این خواننده و ترانه‌سرای اسپانیایی در سال ۱۹۸۷ موفق به کسب جایزه گرمی بهترین اجرای لاتین پاپ شد و فرزندش انریکه ایگلسیاس نیز از دهه ۱۹۹۰ میلادی مشغول خوانندگی است.

جک نیکلسون

جک نیکلسون 1 copy

جک نیکلسون از هنرپیشگان مطرحی است که بازی‌اش در فیلم «دیوانه از قفس پرید» او را به اسطوره بازیگری تبدیل کرد اما دست سرنوشت گویا نقش روانی را به شکلی دیگر بر او تحمیل کرده و گویا فراموشی سراغ او نیز آمده است. هرچند در سال‌های قبل او ظاهر نشدن در انظار را بیشتر به انزوا تعبیر می‌کرد اما به‌نظر می‌رسد کار از کار گذشته است.

نیکلسون از زمانی که در سال ۲۰۰۵ عمارت مجلل خود در بورلی هیلز را به قیمت ۵میلیون دلار از مارلون براندو خریداری کرد، آنجا را به قلعه شخصی خود تبدیل کرد. به‌تازگی نشریه رادارآنلاین فاش کرد: «او خانه‌اش را به عنوان قلعه خود پذیرفته اما مردم دوست دارند که او از خانه بیرون بیاید و به آنها اطمینان دهد که حالش خوب است. جک با برخی در تماس است، با پسر و شاگردش «ری»، که بسیار به او افتخار می‌کند، اما دوران معاشرت جک مدت‌هاست گذشته است. مارلون براندو پس از گذراندن چنین زندگی رنگارنگی در یک انزوای مجازی مُرد و دوستان جک نیز نگران این موضوع هستند. تنها ارتباط او با جهان فرزندانش هستند، اما ظاهرا او دیگر نمی‌خواهد با واقعیت روبه‌رو شود و این ناراحت‌کننده است.»

اگر شایعات در مورد زوال عقل جک نیکلسون درست باشد، این بدان معناست که سلامت روان او باید برای همه نگران‌کننده باشد. اما باز هم این شانس وجود دارد که این بازیگر تنها بخواهد بقیه عمر خود را به دور از مرکز توجه زندگی کند. به عنوان برنده سه جایزه اسکار، کاری برای جک نیکلسون در زمینه بازیگری باقی نمانده است. او به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیگران تاریخ سینما بازنشسته شده است. اصل داستان هر چه باشد، فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که این بازیگر کهنه‌کار از این مرحله از زندگی خود به دور از شهرت لذت می‌برد.

بروس ویلیس

6be7279bd164e7fa70f1162f3f52befe-niksho-com copy

چندی پیش بروس ویلیس، بازیگر مشهور هالیوودی، هم به نوعی از آلزایمر دچار شد. خانواده او در بیانیه‌ای اعلام کردند که پزشکان بیماری این بازیگر را  دمانس فرونتوتمپورال تشخیص داده‌اند.

خانواده بروس ویلیس که در دهه هفتم زندگی‌اش به سر می‌برد پس از اعلام اینکه او از بیماری آفازی رنج می‌برد، برای طرفداران این بازیگر مطالبی را درباره وضعیت او نوشتند، اینکه بیماری بر مهارت‌های ارتباطی‌اش تاثیر می‌گذارد.

کلینیک پزشکی مایو در ادامه تشخیص بیماری این بازیگر اعلام کرده: از بهار سال ۲۰۲۲ که بیماری آفازی بروس ویلیس تشخیص داده شد، وضعیت بیماری‌اش پیشرفت کرده است و اکنون تشخیص دقیق‌تری از بیماری او داریم.

متاسفانه چالش‌های ارتباطی شخص مبتلا، تنها یکی از علائم بیماری است که بروس با آن مواجه است. با وجود اینکه این مورد وضعیت دردناکی است، اما داشتن یک تشخیص واضح از این بیماری می‌تواند یک تسکین باشد. بیماری FTD یک بیماری ظالمانه است که بسیاری از ما هرگز نام آن را نشنیده‌ایم و می‌تواند به هر کسی حمله کند.خانواده ویلیس در ادامه بیانیه‌شان اعلام کرده‌اند: «بروس همیشه زندگی شادی داشته و به همه کسانی که می‌شناسد کمک کرده تا شاد باشند. این بدان معناست که دنیا این حس مراقبت را به او و همه ما بازتاب می‌دهد. ما از محبتی که همه شما در این دوران سخت به همسر، پدر و دوست عزیزمان داشتید بسیار متاثر شدیم. شفقت، درک و احترام مستمر شما به ما کمک می‌کند.»