هادی مرزبان قصد دارد برای دومین بار نمایش «نوبت دیوانگی» را روی صحنه ببرد. او درباره تغییرات احتمالی این اجرا در قیاس با اجرای گذشته توضیح می‌دهد: متن که همان است ولی از آنجا که ۲۰ سال گذشته، به هر حال به اندازه ۲۰ سال تفاوت خواهد داشت. نمایش «نوبت دیوانگی» که متن آن نوشته پرویز زاهدی است، روایتگر ‌ماجرای دیدار شمس و مولاناست و البته در این نمایش قصه عشق کیمیا، نادختری مولانا و شمس نیز پررنگ است.

 

آلبوم «موسیقی شمال بوشهر» بیستمین اثر محسن شریفیان در آیینی همراه با تجلیل از نی‌جفتی‌نواز دیلمی بامصطفی ظرافت در روستای بینک شهرستان دیلم با حضور هنرمندان بوشهری رونمایی شد. آلبوم «موسیقی شمال بوشهر» شامل ۱۶ قطعه است که یار یار، سرتراشون، آقای ابوذر، حالو حالو، آی شیرین شیرین و ای یار مبارک بادا از جمله آنهاست.

 

فیلم کوتاه «بازی» به کارگردانی علی گیتی‌نورد و نویسندگی مشترک نشاط میرمهدی و علی گیتی‌نورد و تهیه‌کنندگی مشترک جمشید گیتی‌نورد و حسام گیتی‌نورد برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه از شانزدهمین دوره فستیوال corti a ponte ایتالیا شد.  در خلاصه داستان فیلم کوتاه «بازی» آمده است: جانان دختری شش‌ساله با مادرش بخش‌هایی از یک نمایش را تمرین می‌کند ... . این فستیوال یک جشنواره ۱۶ساله در منطقه ونیز است که بر فیلم‌های کوتاه هنری تمرکز دارد. همچنین پرداختن به موضوع کودکان و نوجوانان سبب منحصر‌به‌فرد شدن این رویداد سینمایی شده است.

 

نخستین دوره مسابقه «عاشیق‌های جوان ایران» با حضور ۲۵ گروه منتخب، با مشارکت خانه عاشیق‌های ایران در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. دور نهایی این مسابقه به صورت حضوری امروز از ساعت ۹ صبح برپا خواهد شد و اختتامیه آن نیز که شامل بخش‌های مختلف از جمله اجرای موسیقی توسط هنرمندان و گروه‌های برگزیده، اهدای جوایز به پیشکسوتان این ادبیات و تقدیر از هنرمندان منتخب است، فردا سه‌شنبه از ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

 

فیلم «چوپاکابرا» به کارگردانی پسر آلفونسو کوارون از محصولات سال ۲۰۲۳ سینمای آمریکا، با دوبله اختصاصی در پلتفرم «فیلم‌نت» عرضه شد. فیلم «چوپاکابرا» داستان نوجوانی به نام الکس است که هنگام ملاقات با خانواده‌اش در مکزیک، یک موجود افسانه‌ای را که در کلبه پدربزرگش پنهان شده است، پیدا می‌کند. او و پسرعموهایش برای نجات آن وارد یک ماجراجویی مهیج می‌شوند.

 

دومین سریال‌ سجاد پهلوان‌زاده به‌زودی در شبکه نمایش خانگی منتشر خواهد شد. «حیثیت» را محمدرضا منصوری تهیه کرده و بازیگران نام‌آشنای زیادی در آن حضور دارند، اما مهدی حسینی‌نیا با حضوری متفاوت، نقش اول این سریال را بازی می‌کند.  سریال «حیثیت» مراحل پایانی فیلم‌برداری خود را طی می‌کند و به‌زودی در پلتفرم فیلیمو منتشر خواهد شد.