دنیای اقتصاد: «سامپو» به کارگردانی مرضیه ریاحی، تهیه‌کنندگی حسین کاکاوند و نویسندگی مرجان ریاحی به عنوان نماینده ایران در بخش مسابقه فیلم کوتاه بیست و سومین جشنواره جهانی فیلم «DeadCenter» در آمریکا رقابت می‌کند. گفته می‌شود، این جشنواره بزرگ‌ترین و مشهورترین جشنواره فیلم اوکلاهاما و مورد تایید آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار است و بهترین فیلم کوتاه و بهترین انیمیشن جشنواره به آکادمی اسکار معرفی خواهند شد. این جشنواره ۸ تا ۱۱ ژوئن (۱۸ تا ۲۱ خرداد) برگزار می‌شود.

کوتاه copy

   

دنیای اقتصاد: فیلم «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی جایزه ویژه هیات داوران و بهترین بازیگر مرد جشنواره ویتنام را کسب کرد. نوید نصرتی بازیگر این فیلم، در این رویداد حاضر بود و جوایز فیلم را دریافت کرد.  این سی و ششمین حضور بین‌المللی فیلم «جنگ جهانی سوم» و هجدهمین جایزه بین‌المللی آن است. محسن تنابنده نیز پنجمین جایزه بین‌المللی خود را برای بازی در این فیلم دریافت کرد. «جنگ جهانی سوم»، روایت «شکیب» یک کارگر روزمزد بی‌خانمان (با بازی محسن تنابنده) است که هرگز نتوانسته با از دست دادن همسر و پسرش در زلزله سال‌ها پیش کنار بیاید. در طی چند سال گذشته، او با یک زن کر و لال، به نام لادن رابطه برقرار کرده است.

کوتاه ها جنگ جهانی سوم copy

   

دنیای اقتصاد: آیین پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با حضور و سخنرانی جمعی از اصحاب فرهنگ و ادب  و میهمانان خارجی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ دوشنبه، بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه در تالار قلم سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار خواهد شد. همچنین در این مراسم از کتاب‌های جدید انتشارات فرهنگستان زبان‌ و ادب فارسی رونمایی خواهد شد. آیین پاسداشت زبان فارسی و نکوداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی به‌صورت زنده از شبکه رادیویی فرهنگ پخش خواهد شد. شرکت در این مراسم برای علاقه‌مندان آزاد است.

کوتاه ها فردوسی copy