جنبش صلح زنان، اثر کانینگهام

در عکس‌نوشت این اثر توسط «گاردین» این‌گونه آمده است: «با گذشت نزدیک به ۲۰ سال از درگیری که منجر به کشته شدن پنج میلیون نفر می‌شود، جمهوری دموکراتیک «کنگو» بار دیگر به سمت هرج‌و‌مرج می‌رود. با تشدید خشونت، برخی زنان آن را نقض حقوق بشر می‌دانند و در مورد خشونت قریب‌الوقوع هشدار داده‌اند و می‌دهند. این دسته از زنان کنگو از رهبران شورشیان درخواست می‌کنند که حملات را متوقف کنند. باید تاکید کرد که آنها با انجام این کار، ریسک‌های زیادی را متحمل می‌شوند و ممکن است به دردسر بیفتند.»

عکس روز 1 copy

 

ضرر و زیان، اثر فابیو بوچیارلی

در توضیح اثر بوچیارلی آمده است: «سودان جنوبی از زمان استقلال خود در سال ۲۰۱۱ با خشونت سیاسی و بی‌ثباتی مواجه بوده است. اکنون برای چهارمین سال متوالی شاهد سیل‌های عظیم است. از سال ۲۰۱۹، فصول بارانی بی‌سابقه بخش‌های زیادی از کشور را زیر آب برده است. بارش شدید باران و سیل، خانه‌ها، محصولات کشاورزی، دام‌ها، مدارس و مراکز بهداشتی و درمانی را با خود برده و خسارات زیادی به جاده‌ها و پل‌ها وارد کرده است. بحران آب‌و‌هوا چالش‌های بیشتری را برای این کشور آسیب‌پذیر ایجاد می‌کند.»

عکس روز 2 copy

 

موندیالیتو، اثر آندره آ فانتینی

 توضیح این عکس از زبان «گاردین» به این قرار است: موندیالیتو نام مستعار یکی از مهم‌ترین جام‌های بومی فوتبال در آمریکای جنوبی است. این رویداد در سال ۱۹۹۲ آغاز شد و در حال حاضر ۸۰ تیم مردان و ۳۲ تیم زنان از جوامع آمازونی پرو، بولیوی و کلمبیا طی یک گردهمایی ۱۲روزه با هم به رقابت می‌پردازند. آندره می‌گوید: اهمیت «Mundialito» بسیار فراتر از فوتبال است. این رویداد یک کارکرد اجتماعی- سیاسی برای توانمندسازی در برابر نیروهایی است که جوامع بومی آمازون را در معرض فروپاشی قرار می‌دهند.

عکس روز 3 copy