احتمال ممنوع‌الخروج شدن لیلا حاتمی

وب‌سایت انگلیسی «تلگراف»در مقاله‌ای به قلم «رابرت تیت»مدعی شده که بنا به گفته سخنگوی قوه‌قضائیه، احتمالا لیلا حاتمی که چندی پیش در جشنواره کن شرکت کرده بود ممنوع‌الخروج شده است. به گزارش کافه سینما و به نقل از تلگراف، سخنگوی قوه قضائیه در کنفرانس خبری این موضوع را نیز مطرح کرده است که برخی از بازیگران که برای دریافت جوایز یا شرکت در جشنواره‌ها و مراسم از کشور خارج می‌شوند طعمه سوءاستفاده‌کنندگان قرار می‌گیرند. افراد سودجو از حضور آنها در مراسم و جمع‌های کوچک خودمانی عکس‌هایی تهیه می‌کنند و با استفاده از آنها از افراد مورد نظر خود حق‌السکوت می‌گیرند یا آنها را به جاهایی می‌کشانند که نباید. این افراد پس از بازگشت به ایران ممنوع‌الخروج می‌شوند. وی همچنین یادآور شده است، بازیگران زنی که برای شرکت در جشنواره‌ها و دیگر رویدادها به خارج از کشور سفر می‌کنند باید بیشتر مواظب خودشان باشند تا آسیبی به آینده حرفه‌ای‌شان نخورد.

به گفته نویسنده مقاله گرچه آقای اژه‌ای به بازیگر خاصی اشاره نکرده، اما مشخصا صحبت‌هایش در جواب سوالی درباره وضعیت ظاهری لیلا حاتمی، ستاره فیلم یک جدایی (جدایی نادر از سیمین) بوده است. این بازیگر ایرانی چندی پیش در مراسم اسکار، جشنواره کن و کارلووی‌واری حضور پیدا کرده که نحوه پوشش وی توسط افرادی مورد انتقاد قرار گرفته بود. چندی پیش بهمن کارگر نیز در سخنانی از رفتار او در کن به شدت انتقاد کرده و آن را مخالف اهداف انقلاب خوانده بود.

تلگراف مدعی شده؛ هنوز مشخص نیست که ممنوعیتی برای لیلا حاتمی در نظر گرفته شده است یا خیر، اما به نظر می‌آید محدودیت‌هایی برای فاطمه معتمد آریا که چندی پیش در جشنواره کن و تائورمینا شرکت کرده بود به خاطر فعالیت‌های سیاسی و همچنین ظاهرش در این مراسم در نظر گرفته شده است.