مدیر پخش و بازاریابی سازمان سینمایی سوره از عملکرد شورای صنفی نمایش و برخوردهای غیرقانونی آن انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، به نقل از سوره سینما غلامرضا فرجی، مدیر پخش و بازاریابی سازمان سینمایی سوره گفت: سازمان توسعه سینمایی سوره تمایل دارد فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» را در گروه سینمایی استقلال اکران کند و با تهیه‌کننده و پخش‌کننده فیلم قرارداد قانونی دارد، شورا با بهانه‌جویی و در حرکتی غیرقانونی با وجود عقد قرارداد پخش‌کننده و سینمادار حواله اکران برای فیلم صادر نکرد. صدور بیانیه علیه حوزه و حاشیه‌سازی درباره انتخاب فیلم‌ها اقدامی است که شورای صنفی و در شکل کلی وزارت ارشاد و اداره کل نظارت و ارزشیابی دنبال می‌کنند و در نهایت به اختلافات جدید در سینما دامن می‌زند، مساله‌ای که به هیچ وجه مورد قبول حوزه هنری نیست.

حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اینکه حوزه هنری اعلام کرده تنها فیلم‌های ارزشی اکران می‌کند، تاکید کرد «کلاه قرمزی و بچه ننه» فیلم ارزشی نیست.

با توجه به پادرمیانی وزیر ارشاد میان دعوای شورای صنفی نمایش و حوزه هنری، خیلی‌ها تصور می‌کردند اختلافات حوزه و تصمیم‌گیرندگان اکران فیلم‌ها حل شده است.

اما حوزه هنری همچنان بر مواضع خود پافشاری می‌کند و سینما آزادی هم قرارداد فیلم بعدی خود را برای اکران به شورای صنفی نمایش ارائه نداده است. از سوی دیگر شورای صنفی نمایش روز سه‌شنبه سوم مرداد بیانیه‌ای صادر کرد که در آن بر ممانعت این شورا از اکران «کلاه قرمزی و بچه ننه» در سینماهای حوزه هنری و اکران فیلم‌های ارزشی در سینماهای زیر مجموعه حوزه هنری تاکید شده است.کاوش در پاسخ به این سوال که «چرا کلاه قرمزی و بچه ننه» را به سینماهای حوزه هنری راه نمی‌دهید؟ گفت: «کلاه قرمزی و بچه ننه» با توجه به تعریف حوزه هنری از فیلم‌های ارزشی، ارزشی نیست. شورای صنفی نمایش ترجیح می‌دهد این فیلم را به بخش خصوصی دهد تا در سینماهایشان اکران کنند. حوزه هنری هم همان فیلم‌های ارزشی را روی پرده ببرد.