مومنی: آماده‌ایم تاوان این قانون‌شکنی را بدهیم

علیرضا رییسیان: حوزه هنری ابتدا خودش را با ارزش‌های مورد ادعایش منطبق کند رییس حوزه هنری در جدیدترین اظهار نظرش درباره چالش اخیر اکران گفت: «حوزه هنری بیشترین تعامل را با وزارت ارشاد داشته است» و در عین حال مطرح کرد: «مسوولان سینمایی ارشاد، حساب خود را از افراد فرصت طلب جدا کنند.»

به گزارش ایسنا محسن مومنی شریف - رییس حوزه هنری - در جمع مدیران حوزه هنری در پردیس سینما «آزادی» سینما «آزادی» را مدرن‌ترین و پرمخاطب‌ترین سینمای کشور که امروز الگویی برای سینماهای جدیدالتاسیس است، برشمرد و گفت: امروز این سینما افتخار دارد نمایشگر فیلمی (شور شیرین) باشد که یادآور یکی از نمونه‌های برجسته و قابل افتخار انسان انقلاب اسلامی است.

مومنی شریف گفت: این روزها گاهی کسانی از سر عصبانیت یا نادانی درباره حوزه هنری سخنانی می‌گویند که به اندازه قد و قواره شان نیست. رییس حوزه هنری با پرسش اینکه آیا نمایش ندادن فیلم‌های مفسده‌انگیز که مورد اعتراض علمای دین و مجتهدان نماینده ولی‌فقیه در بلاد است، بی‌قانونی است؟ ادامه داد: ما آماده‌ایم تاوان این قانون‌شکنی را بدهیم.

او ادامه داد: بی‌قانونی آنجاست که بیانیه‌ای توسط افرادی از این شورا صادر می‌شود و بدترین اهانت‌ها را در حق حوزه هنری و مسوولان آن روا می‌دارد و بخش مسوول در وزارت ارشاد، آرد به دهان می‌گیرد و لب از لب باز نمی‌کند.

علیرضا رییسیان: حوزه هنری ابتدا خودش را با ارزش‌های مورد ادعایش منطبق کند

علیرضا رییسیان گفت: به مسوولان حوزه هنری برادرانه توصیه می‌کنم که ابتدا خودشان را در عملکرد‌، تولید فیلم‌ها‌، اصلاح سینماهای زیرمجموعه‌شان و... با ارزش‌های مورد ادعای‌شان منطبق کنند و سپس به دنبال اصلاح نهادهای دیگر براساس ارزش‌ها باشند.

این تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملکرد اخیر حوزه هنری در زمینه اکران و حواشی اخیر، بیان کرد: متاسفانه به نظر می‌رسد مدیران حوزه هنری خیلی متوجه مسوولیتی که در حوزه سینما دارند، نیستند و البته تجربه زیادی هم در این بخش ندارند.

این دوستان در مدت مدیریت‌‌شان بر حوزه هنری، فعالیت مناسبی نداشتند. حال در این شرایط باید به سینماگران حق داد که نتوانند آن طور که باید حرف‌های مسوولان حوزه هنری را در حمایت از ارزش‌ها باور کنند.