مجسمه جسد «پیکاسو»‌ حراج می‌شود

دنیای اقتصاد: یکی از سنت‌های قدیمی نقاشان در دهه‌های گذشته ساختن مجسمه از جسد انسان‌های مشهور بود. این مجسمه‌ها بعدا با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسید. تنها نکته مهم این بود که مجسمه‌سازها بتوانند پیش از تدفین از صورت افراد درگذشته، قالب‌گیری کنند.اما حالا اوضاع تغییر کرده و این امر، تقریبا از میان رفته است؛ با این حال به‌تازگی مجسمه‌ای از جسم بی‌جان پیکاسو،‌ نقاش مشهور اسپانیایی، در نمایشگاه هنر معاصر مادرید به نمایش گذاشته شده است. پیکر بی‌جان پیکاسو اساس یک اثر هنری از «اوخنیو مرینو» (Eugenio Merino)، هنرمند اسپانیایی است که با عنوان «Aquí Murió Picasso» (پیکاسو اینجا درگذشت) خلق شده است.

62533196

 

تماشای فیلم اکران‌نشده بر آوار زلزله

دنیای اقتصاد: جمعه شب گذشته فیلم سینمایی «در آغوش درخت» با حضور عوامل این فیلم سینمایی از جمله بابک خواجه‌پاشا، سجاد نصراللهی، روح‌الله زمانی، اهورا و رایان لطفی دو بازیگر کودک فیلم و با حضور هنرمندان ترک‌زبانی چون وحید آقاپور و جعفر وهاب‌پور در استادیوم شهید مصطفی چمران خوی برگزار شد. مردم مناطق زلزله‌زده خوی در چادرها از این اتفاق استقبال کردند و  به تماشای این فیلم نشستند. در این اکران که با هدف روحیه‌بخشی به مردم زلزله‌زده شهر خوی رخ داد، هنرمندان پس از حضور در جمع مردم زلزله‌زده خوی و گپ‌وگفت، به همراه آن‌ها به تماشای فیلم «در آغوش درخت» نشستند.

عکس روز در آغوش درخت

 

اوکراین اثر بنکسی را تمبر کرد

دنیای اقتصاد: اوکراین به مناسبت نخستین سالگرد حمله روسیه به این کشور، روند تولید تمبرهای پستی را آغاز کرده که در آن پیروزی پسربچه‌ای بر مردی بالغ در مبارزه جودو به تصویر کشیده شده است.«بنکسی»‌ هنرمند بریتانیایی مشهور، این گرافیتی را روی دیوار تخریب‌شده شهر «بورودیانکا» واقع در شمال غربی «کی‌یف» خلق کرده است که بسیاری از ساختمان‌های آن بر اثر حملات هوایی روسیه به ویرانه تبدیل شده‌اند.گفته می‌شود این گرافیتی با الهام از «ولادیمیر پوتین»‌، رئیس‌جمهور روسیه خلق شده که دارنده کمربند سیاه جودو است.ساکنان پایتخت اوکراین روز جمعه به دفتر اصلی کی‌یف هجوم بردند تا تمبرهای جدید را خریداری کنند.

عکس روز بنکسی اکراین