تاثیر تعطیلات 3روزه بر گیشه

طی این سه روز، کمدی بخارست با ۵۰هزار و ۶۰۰ مخاطب، پرتماشاگرترین فیلم سینماهای کشور بود و گیشه ۳روزه این فیلم نیز با یک‌میلیارد و ۹۰۶میلیون تومان بسته شد.موفقیت این فیلم مسعود اطیابی که در ژانر کمدی خانوادگی ساخته شده، نشان می‌دهد این گونه سینمایی همچنان جزو پرطرفدارترین ژانرها محسوب می‌شود، به‌ویژه اگر بازیگران مطرحی چون حسین یاری، پژمان جمشیدی، امیرحسین آرمان، هادی کاظمی و غلامرضا نیکخواه در آن ایفای نقش کنند. داستان این فیلم درباره جلیل و جلال دو برادر است که یکی در تاکسی اینترنتی و دیگری در استخری به نام بخارست کار می‌کنند. جلیل قصد دارد با پیج اینستاگرامی‌اش کسب درآمد کند، از این رو دست به گرفتن ویدئوهای دوربین مخفی خطرناک می‌زند. یکی از این دوربین‌مخفی‌ها که در استخر گرفته شده، او را در مخمصه بزرگی گرفتار می‌کند.

«ملاقات خصوصی» با یک‌میلیارد و ۱۵۳میلیون تومان از دیگر فیلم‌های پرفروشی بود که در این سه روز توانست در رقابت گیشه عرض‌اندام کند. این درام عاشقانه به کارگردانی امید شمس سال گذشته در همین زمان‌ها برای نخستین‌بار در جشنواره فجر به نمایش درآمد و نامزد دریافت جوایز سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای احمدی‌نیا و جایزه بهترین فیلم اول شد. «ملاقات خصوصی» ابتدا قرار بود در ۷ مهر ۱۴۰۱ نمایش داده شود، اما به‌دلیل ناآرامی‌های اخیر به ۱۴ دی موکول شد و در این مدت توانست فروش خوبی داشته باشد.

پریناز ایزدیار و هوتن شکیبا نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند و رؤیا تیموریان، ریما رامین‌فر، نادر فلاح و سیاوش چراغی‌پور از دیگر بازیگران آن هستند.داستان این فیلم درباره دختری به نام پروانه است که پدرش به زندان افتاده و برادرش ایمان که زمانی در مسابقات مردان آهنین جولان می‌داده حالا یک بدهکار فراری است. او در عطاری پدرش کار می‌کند و با پدرش در زندان به‌طور مخفیانه در ارتباط است. این ارتباط مخفیانه از طریق گوشی فرهاد یکی از هم‌بندان پدرش صورت می‌گیرد. فرهاد و پروانه گهگاه به‌خاطر برخی مسائل با یکدیگر حرف‌های کوتاهی می‌زنند و در نهایت فرهاد عاشق پروانه می‌شود و از او می‌خواهد به ملاقاتش بیاید و ...«چپ، راست» با ۹۹۶ میلیون، «لوپتو» با ۲۶۸ میلیون، «جزیره طلایی» با ۲۲۲ میلیون و «پالتو شتری» با ۲۱۳ میلیون تومان، از دیگر فیلم‌های پرتماشاگر و پرفروش‌ فیلم‌های سینمای ایران طی این سه روز بودند.نکته شایان توجه اینکه سینمای ایران در شرایطی موفق به تحقق گیشه بیش از ۵میلیاردی شده که مقارن با آخرین روزهای جشنواره فجر بود؛ در‌حالی‌که عموما در روزهای جشنواره، ظرفیت بسیاری از فیلم‌های روی پرده، به آثار جشنواره اختصاص پیدا کرده و طبیعتا فیلم‌های معمول با استقبال چندانی مواجه نمی‌شوند.