زنگ خطر تعطیلی شلوغ‌ترین سینمای پایتخت

غلامرضا فرجی در پاسخ به برخی شائبه‌ها پیرامون عدم حضور مسوولان حوزه هنری در نشست وزارت ارشاد برای برطرف کردن اختلافات به‌وجود آمده بر سر سینما آزادی گفت: برای حضور در این جلسه هیچ دعوتی از مسوولان حوزه هنری نشده بود. به گزارش مهر، کلاف پیچیده اکران فیلم‌ها در سینما «آزادی» روز به روز پیچیده‌تر می‌شود و عدم انعکاس درست اخبار و نیز انتشار اظهارات متناقض پیرامون مذاکرات مسوولان ارشاد و حوزه هنری ادامه این وضعیت یا رفع آن را با ابهامات بیشتری مواجه کرده است. در همین راستا روزگذشته به نقل از جواد شمقدری خبر برگزاری نشستی برای رفع اختلافات و رسیدن به راه‌حل در حوزه اکران منتشر شد. نشستی که رییس سازمان سینمایی اعلام کرد «به دلیل عدم حضور مدیران حوزه هنری» به سرانجام نرسید و بی‌نتیجه ماند.

پس از آن ابراهیم اصغری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شور شیرین» که فیلمش با مشکل اکران در سینما آزادی مواجه شده‌است هم این خبر را تایید کرد و گفت به‌رغم حضور مدیران ارشاد و شهرداری، مسوولان حوزه هنری با کم‌‌لطفی خود باعث به نتیجه نرسیدن مذاکرات شدند.

به‌رغم این اظهارات اما غلامرضا فرجی مدیر پخش و بازاریابی مرکز خدمات سینمایی حوزه هنری به خبرنگار مهر گفت: از مسوولان مجموعه حوزه هنری هیچ دعوتی برای حضور در این جلسه صورت نگرفته‌است. وی افزود: من از مسوولان حوزه هنری در ارتباط با برگزاری این جلسه سوال کردم، اما همه آنها از برگزاری این نشست اظهار بی‌اطلاعی کردند و در جریان آن نبودند. پیش از فرجی، محسن مومنی‌شریف رییس حوزه هنری هم در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌ها از برگزاری این نشست اظهار بی‌اطلاعی کرده و تأکید کرده بود هیچ دعوتی برای این نشست صورت نگرفته بود. در پی این تکذیب‌ها سراغ علیرضا سجادپور مدیر اداره نظارت و ارزشیابی رفتیم تا کیفیت دعوت از مسوولان حوزه هنری برای حضور در این نشست را جویا شویم. وی درپاسخ به پیگیری مهر گفت: من درباره این مطلب نظری ندارم. در حال بررسی این موضوع هستم و تا دو روز آینده نظر خود را اعلام می‌کنم. سجادپور تصریح کرد: جلسات زیادی در دفتر ما برگزار می‌شود و قرار نیست درباره عدم حضور افراد یا چگونگی برگزاری این نشست‌ها صحبت کنیم اما درباره این موضوع خاص قطعا تا دو سه روز دیگر نظر خود را اعلام می‌کنم. در کنار این اظهارنظرهای متناقض نکته قابل توجه تاکید چندباره مدیر سینما آزادی بر اتمام تعطیلی کامل این سینما در آینده‌ای نزدیک است. سینمایی که تا پیش از این اختلافات بخش قابل توجهی از فروش فیلم‌ها در پایتخت را از آن خود می‌کرد.