استقبال مخاطبان از «رویای ناتمام»

تنها کارگردان ایرانی حاضر در جشنواره تئاتر لیفت لندن؛ که طی سال‌های اخیر از فضای مرسوم تئاتر فاصله گرفته؛ با نمایش «دایره گچی قفقازی» توانست توجه هیات انتخاب جشنواره لیفت را به خود جلب کند. حمید پورآذری به همراه گروهش نمایش «رویای ناتمام» را از ۲۱ژوئن(اول تیرماه) در جشنواره معتبر لیفت روی صحنه برده که با استقبال چشمگیر مخاطبان و اهالی شهر لندن همراه شده است.

به گزارش ایلنا، جشنواره لیفت یکی از معتبرترین جشنواره‌های تئاتر جهان به شمار می‌رود. جسارت و نوآوری، دو اصل اساسی است که مسوولان برای دعوت از هنرمندان از سراسر جهان در این جشنواره درنظر گرفته می‌شود. این جشنواره که هر دو سال یک‌بار در شهر لندن برگزار می‌شود؛ با ذکاوت و هوشمندی خاص؛ هنرمندان معدودی را از سراسر جهان دعوت می‌کند تا با نگاهی متفاوت، تجربه‌های جدیدی را برای مخاطبان رقم بزند. همین ویژگی‌ موجب شده هیات انتخاب جشنواره امسال از حمید پورآذری(کارگردان ایرانی) دعوت کند تا در محله کرایدون لندن؛ نمایشی را روی صحنه ببرد. نمایشی با بیش از ۵۰ بازیگر که از کودک ۵ ساله تا پیرزن ۸۲ ساله و از ملیت‌ها و سن‌های متفاوت در آن حضور دارند.

بروشور جشنواره لیفت؛ پورآذری را یک کارگردان مستقل ایرانی معرفی کرده است. این کارگردان که طی سال‌های اخیر از فضای مرسوم تئاتر فاصله گرفته، با نمایش «دایره گچی قفقازی» توجه هیات انتخاب جشنواره لیفت را به خود جلب کرده است. «دایره گچی قفقازی» نمایشی بود که گروه پورآذری آن را دو سال پیش در سوله‌ای در فرهنگسرای بهمن روی صحنه برد. پورآذری در کارهایش همواره سعی کرده به گروه‌های مختلف اجتماعی نزدیک شود و تئاتر را به درون جامعه ببرد. وی در نمایش «حسینقلی مردی که لب نداشت» با بازی گرفتن از کودکان مهاجر افغان در ایران راهی را شروع کرد که نشان دهنده اهمیت و تاثیر تئاتر در میان گروه‌های اجتماعی گوناگون بود. این‌بار پورآذری با حضور در محله کرایدون لندن و اجرا در یک پارکینگ طبقاتی تلاش می‌کند سبک کار خود را در بریتانیا به نمایش بگذارد. کرایدون محله‌ای است در جنوب شهر لندن، محله‌ای که اغلب ساکنان آن مهاجرینی هستند که به بریتانیا می‌آیند و در آنجا ساکن می‌شوند. گروه پورآذری با دعوت از این مهاجران و برگزاری کارگاه‌های طولانی چند ماهه؛ نمایش رویای ناتمام را از ۲۱ ژوئن تا اول جولای(یکم مرداد) روی صحنه می‌برد.