تابلوی «زن نشسته» پیکاسو 14 میلیون دلار چوب حراج خورد

نقاشی رنگ و روغنی از «پابلو پیکاسو» به قیمت ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در حراجی کریستی به فروش رفت. نقاشی رنگ و روغن «زن نشسته» از آثار ارزشمند پابلو پیکاسو در حراجی «کریستی» لندن به قیمت ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار خریداری شد. نقاشی پیکاسو که یکی از پرطرفدارترین آثار این هنرمند اسپانیایی در حراجی آثار مدرن و امپرسیونیست کریستی بود، به قیمتی بالاتر از آنچه پیش‌بینی شده بود، به حراج رفت.

به گزارش فاکس‌نیوز، شعبه لندن حراجی کریستی علاوه بر اثر پیکاسو، شاهکارهایی را از استادان نقاشی همچون «رنوآر» و «گوگین» به حراج گذاشت.

یکی‌ دیگر از شاهکارهای پیکاسو که در این حراجی به قیمت ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار به فروش رسید، تابلوی «زنی با سگ» نام داشت که پیکاسو آن را در سال ۱۹۶۲ خلق کرده بود. این نقاشی پرتره‌ای بود که پیکاسو از همسر دومش «ژاکلین رک» و سگش به تصویر کشیده بود. پابلو پیکاسو در ۲۵ اکتبر سال ۱۸۸۱ در مالاگا، یکی از شهرهای کشور اسپانیا، زاده شد. وی تحصیلات خود را در فرانسه به پایان رساند. او نزد پدرش که استاد نقاشی بود به آموختن گریموری پرداخت و در سال ۱۹۰۳ مقیم پاریس شد.

در سال‌های ۱۹۰۶ و ۱۹۱۰ به اتفاق «ژرژ براک»، از نخستین کسانی بود که سنجاق و میخ را با هم توام کرد و پیکاسو تخته و چیز‌های دیگری را هم به آن افزود. پیکاسو در سبک خود شهرت فراوانی به دست آورد و پیروان فراوانی کسب کرد.