رضا سعیدی‌پور با بیان اینکه اقدام شورای صنفی برای ندادن حواله به سینما آزادی بی‌سابقه بوده است، گفت: سینما آزادی در صورت عدم برخورد وزارت‌ ارشاد تعطیل می‌شود. به گزارش فارس، اوایل سال جاری رییس حوزه هنری در اقدامی شجاعانه اعلام کرد ۲۰ فیلم سینمایی مساله‌دار که مناسب نمایش برای عموم مردم نیست را در سینماهای متعلق به حوزه هنری اکران نمی‌کند.این صحبت‌های محسن مومنی‌شریف با حاشیه‌های زیادی همراه شد، تا اینکه چندی پیش رییس هیات‌مدیره جامعه صنفی تهیه‌کنندگان در قبال این موضع درست و به‌جای رییس حوزه هنری اعلام کرد، هیچ فیلمی برای اکران به سینماهای حوزه هنری و از جمله سینما آزادی ارائه نمی‌شود.

در خصوص این موضوع با «رضا سعیدی‌پور» مدیر سینما آزادی به گفت‌وگو نشسته‌ایم. او در مورد ارزیابی خود از برخورد شورای صنفی نمایش و ندادن حواله به این سینما، اظهار کرد: شورای صنفی محلی بود برای ثبت قرارداد بین سینمادار، تهیه‌کننده و یا پخش‌کننده که در آن مکان قرار‌داد منعقد می‌شد.

شورای صنفی نمایش قصد تعطیلی سینما آزادی را دارد

وی در ادامه به فارس، گفت: به نظر می‌رسد شورای صنفی نمایش قصد تعطیلی سینما آزادی را دارد و تاکنون برای دو فیلم «کیمیا و خاک» و «شور شیرین» قرارداد بستیم اما شورای صنفی حواله اکران را نداده است، شما بگویید ما باید چه کار کنیم.

اگر وزارت ارشاد برخورد نکند، سینما آزادی تعطیل خواهد شد

سعیدی‌پور در ادامه افزود: چهارشنبه هفته جاری اکران آثار ما به اتمام می‌رسد و اگر اداره کل نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد اقدامی انجام ندهد، عملا سینما آزادی تعطیل خواهد شد، اما این مساله اصلا صحیح نیست چرا که سینما آزادی پس از بازسازی یکی از بهترین سینماهای ایران است که به نوعی یک پاتوق فرهنگی برای اهالی هنر و مردم به شمار می‌رود. این سینما امتحانش را پس داده است و اگر بسته شود به ضرر سینما خواهد بود.