گنجینه میلیاردی هنر ایران

مراسم رونمایی از آثار جدید گنجینه بانک پاسارگاد با ارزش میلیاردها تومان عصر روز گذشته با حضور مدیران این بانک و جمعی از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی در محل این گنجینه واقع در موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار شد. به گزارش فارس، بانک پاسارگاد یکی از نخستین موسسات اقتصادی در بخش خصوصی است که با توجه به اهمیت سرمایه‌گذاری روی آثار هنری به اقتصاد هنر توجه نشان داده است و اکنون این بانک با در اختیار داشتن بیش از ۵۰۰ اثر هنری با ارزش میلیاردها تومان گنجینه‌ای ارزشمند از آثار هنرمندان ایرانی را در اختیار دارد که به نوعی پشتوانه اقتصادی این بانک نیز محسوب می‌شود. این آثار در طبقه سوم موسسه فرهنگی و هنری صبا نگهداری می‌شود و روز گذشته به مناسبت رونمایی از آثار جدید این گنجینه، مراسمی با حضور مدیران این بانک و هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی در محل این گنجینه برگزار شد.

در ادامه این مراسم جواد مجابی منتقد هنرهای تجسمی در سخنانی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی موزه هنر معاصر از سوی بانک پاسارگاد با بیان اینکه هنر نقاشی ایران در آستانه ۸۵ سالگی قرار دارد گفت: اولین نمونه‌های نقاشی مدرن ایران را تقریبا ۸۵ سال پیش استاد صدیقی خلق کرد که این هنر سال‌ها مورد انکار واقع شد و سپس در دهه ۵۰ شناسانده شد.این منتقد هنری با بیان اینکه تاکنون

دو بار برای ایجاد بازار نقاشی تلاش شده است گفت: یک بار در حوالی دهه ۵۰ و یک بار هم در دهه ا خیر تلاش شد که شناختی از آثار هنر ایران صورت گیرد و سرمایه‌گذاری روی آثار هنری مورد توجه قرار گیرد. وی در خاتمه گفت: این گنجینه آثار هنری می‌تواند الگوی خوبی برای سایر موسسات مالی و اقتصادی در بخش خصوصی باشد و امیدوار هستیم که با گسترش این موزه شاهد موزه بزرگ هنر مدرن ایران باشیم که به نوعی تمامی رشته‌های هنر مدرن ایران را دربر بگیرد.

در ادامه این مراسم، حاضران به بازدید از گنجینه ارزشمند بانک پاسارگاد پرداختند. در این گنجینه بیش از ۵۰۰ اثر هنری نقاشی، خوشنویسی، نقاشی خط و مجسمه وجود دارد که متعلق به بهترین هنرمندان ایران نظیر عباس کیارستمی ، آیدین آغداشلو،‌ جلال شباهنگی،‌ بهمن محصص،‌ ناصر اویسی‌، رضا درخشانی،‌ محمد احصایی و... است.