حضور پررنگ گشت ارشاد نیروی انتظامی
احسان خواجه امیری: زمانی فکر می‌کردیم برگزاری کنسرت سخت است، اما به نظر می‌رسد امروز آمدن به کنسرت سخت‌تر باشد

مراسم افتتاحیه اولین دوره جشنواره فیلم‌های ویدئویی یکشنبه شب در حالی برگزار شد که گشت امنیت اخلاقی نیروی انتظامی در مقابل تالار ایوان شمس حضور پررنگی داشت به صورتی که تعدای از میهمانان به‌دلیل تذکر‌ها و ممانعت نیروی انتظامی نتوانستند در مراسم شرکت کنند و حتی احسان خواجه امیری نیز در زمان اجرای مراسم خود گفت: زمانی فکر می‌کردیم برگزاری کنسرت سخت است، اما به نظر می‌رسد امروز آمدن به کنسرت سخت‌تر باشد.
به گزارش ایلنا در مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌‌المللی فیلم ویدئویی تهران از ۲۵ چهره سینمایی و تلویزیونی و همچنین موسسه فعال حوزه نمایش خانگی تقدیر شد.
در بخش بر‌ترین بازیگران مرد و زن نیز به ترتیب؛ «حمید رضا پگاه»، «عبدالرضا اکبری»، «آتیلا پسیانی»، «بهناز جعفری» و «پریوش نظریه» با اهدای دیپلم افتخار تقدیر شدند. در این مراسم نیز نکوداشت «امیر هوشنگ زند» و «زهره شکوفنده» دو چهره باسابقه سینما و تلویزیون و دوبلورهای نام‌آشنای ایران با اهدای تندیس یاس زرین برگزار شد.
محمدرضا عباسیان دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی تهران نیز در این مراسم ضمن خوشامدگویی به مدعوین و هنرمندان گفت: خدایا از تو می‌خواهم که اعلمی و می‌دانی که ما نمی‌دانیم، خدایا مبارک کن این نخستین جشنواره را که به یاد تو و راه تو هموارش کرده‌ایم و این شب که رسالت را به فضیلت و کرامت بر‌تر نمودی و به مقام شریفش برآوردی.
وی در ادامه افزود: گزارش روز و ماه و همکاران را در این بیان نمی‌گویم. فقط و فقط از خدا می‌گویم و می‌خواهم گوشه‌ای از بار هنرمندان سینمای این مملکت را که به امانت به من سپرده‌اند به مقصد رسانم. دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی تهران ادامه داد: به تو توسل می‌کنم و برای تو می‌خواهم که اگر نباشی چه سخت است هنر و چه سخت است حضور.
وی تصریح کرد: خدایا خادمم کن بر هنرمندان میهنم و خادمم کن بر هر آنچه می‌پسندی و می‌خواهی. خدایا روشن کن راه من و این نخستین جشنواره را که لبریز یاسش کرده‌ایم به یمن مبعث‌‌ همان عامی مردی که به غمزه، مساله آموز صد مدرس شد.
عباسیان خاطرنشان کرد: ‌ای کریمی که بندگان را می‌بخشی و بندگانت نمی‌بخشند،‌ای وسیعی که می‌گذری و بندگانت نمی‌گذرند، بر ما و این اولین، عنایتی کن که نوپاست اما ماندگار. همچنین «احسان خواجه امیری» به همراه گروه ارکسترش، چندین قطعه از آهنگ‌های فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی را اجرا کرد.