نوازنده‌ها «خودکشی» کردند ...

کنسرت‌های رضا یزدانی از آن برنامه‌هایی است که مخاطب حاضر در سالن هیچ‌وقت حوصله‌اش سر نمی‌رود و خسته نمی‌شود. این حس خوب را باید به حساب اجرای خوب و مسلط یزدانی و از آن مهم‌تر، محبوبیت و ماندگاری بالای برخی قطعاتش گذاشت. به گزارش سایت موسیقی، در اجرای قطعاتی چون «شمال» و «کافه نادری» و «اتاق یخ زده» و «کوچه ملی» که همخوانی حاضرین در سالن به قدری بالا بود که در برخی مواقع صدای خواننده به زحمت به گوش می‌رسید و کار به جایی رسید که یزدانی با خنده پشت میکروفن رفت و سکوت کرد تا حاضرین در سالن آثارش را به جای او بخوانند.

برای اولین بار بود که یزدانی قطعه پرطرفدار «مش رمضون» را برای آغاز برنامه‌اش انتخاب کرده بود. قطعه‌ای که در تمام کنسرت‌هایش به شدت از سوی حاضرین در سالن درخواست می‌شد و یزدانی با گفتن: «مش رمضون که برگشت رفت به ولایتش..» از خواندن آن طفره می‌رفت.

یزدانی با خواندن این قطعه به روی سن آمد و اجرای پرهیجان این قطعه شروعی قوی برای او و گروهش بود که سالن را به وجد آورد. همچون بقیه برنامه‌های یزدانی، چهره‌های سینمایی فراوانی هم در سالن حضور داشتند که این خواننده در مقاطع مختلف به معرفی آنها پرداخت. یزدانی پیش از همه «پوران درخشنده» را به حاضرین معرفی کرد و سپس با گفتن: «دونفر که طنز ایران مدیون اونهاست»، امیر مهدی ژوله و خشایار الوند را به حاضرین معرفی کرد. عبدالجبار کاکایی دیگر شخصیتی بود که از سوی یزدانی معرفی شد و در این بین معرفی «ساره بیات» با استقبال بیشتری نسبت به بقیه رو به رو شد که البته قابل پیش بینی هم بود.

در اوایل پارت دوم برنامه رضا یزدانی و گروهش با اجرای شوی پرهیجانی باعث شدند حاضرین در سالن برای دقایقی به شدت هیجان زده شوند. این «شو» که برداشتی از یک کنسرت اسپانیایی در سال ۱۹۹۴ بود، به این صورت انجام شد که نوازنده‌ها سازهای همدیگر را برداشتند و هر کدام ساز نوازنده کنار دستی‌اش را زد. این حرکت که آن زمان «خودکشی نوازنده‌ها» نام گرفته بود، در کنسرت یزدانی اجرا شد و باعث شد حاضرین در سالن انرژی خوبی بگیرند. خود یزدانی هم در این اجرا پشت «درامز» نشست و به هنر نمایی پرداخت.